Ga naar inhoud

[TF5500pvr] Hoe schijf van NTFS naar FAT24 te krijgen.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het ging dus wel met zijn 6 GB Western Dig. schijf maar niet met zijn 160 GB schijf. Dus er zal wat (speciaals) zijn met zijn 160 GB schijf.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Geplaatst:

ik denk dat hij niet naar NTFS geformatteerd moet zijn maar gewoon Fat om herkend te worden

maar er staat me ook iets bij dat Western Dig problemen geeft in een Topfield

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Geplaatst:

Citaat:
Ik denk dat hij niet naar NTFS geformatteerd moet zijn maar gewoon Fat om herkend te worden

Er wordt steeds gesproken over schijven die geformatteerd zijn. Dit is feitelijk onjuist, partities zijn geformatteerd bij Windows.

Bij het opzetten van een fabrieksnieuwe schijf zal er als eerste een partitietabel aangemaakt moeten worden (met Fdisk c.q. het Windows equivalent Disk Administrator). In die partitietabel staat de afmeting en type van iedere partitie. Een partitie kan ook van een type zijn dat niet door Windows herkent wordt, Windows herkent echter wel de afmeting van de partitie. Windows herkent FAT16, FAT32 en NTFS partities. Overigens bestaan van FAT16, FAT32 en NTFS ook nog weer sub-types.

Ik betwijfel of dit alles bij het FAT24 filesysteem van Topfield gebruikt wordt. Hier wordt waarschijnlijk de hele schijf in één keer geformatteerd, en bestaat er geen partitietabel. Zou die wel bestaan, dan zou ik verwachten dat de Topfield die zou herkennen, en b.v. in het geval van een ex-PC schijf zou zien dat de schijf volledig gepartitioneerd is, zonder vrije ruimte voor een FAT24 partitie.

Er bestaan nog wel meer operating systemen die geen gebruik maken van partitietabellen.

Geplaatst:

Destijds gaf bij mij een Maxtor 250GB ATA 133 7200 problemen in die zin dat het niet werkbaar was.

Destijds omgeruild voor een Maxtor van 200GB en die ging wel in een keer goed.

Het verhaal met de WD van Cobolus is gelijk.

Schijnbaar zijn er dus schijven die gewoon niet willen in een TF5500 of in mijn geval een TF5510.

Wat ik destijds vermoedde de mogelijke oorzaak te kunnen zijn, namelijk het ondersteunen van grotere schijven door de firmware en dat hier mischien een verschil zou zijn met de firmware van een TF5000, blijkt dus niet zo te zijn.

Maar bij mij rijst nu wel de vraag of het met alle schijven van diezelfde types niet zou willen of dat het alleen met Cobolus zijn schijf niet wil en de rest van dezelfde type wel.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Geplaatst:

Citaat:
Schijnbaar zijn er dus schijven die gewoon niet willen in een TF5500 of in mijn geval een TF5510.

Dat klopt. Ik heb zo'n probleem gehad met een Hitachi schijf, en heb dat ook in deze rubriek gemeld. Het probleem is dat IDE nou niet de meest strak geformuleerde standaard is die we kennen, laat staan dat alle fabrikanten zich er goed aan houden. Dit geldt overigens voor heel veel PC hardware.

Samsung schijven lijken heel goed te harmoniëren met Topfield, dus is mijn algemene advies om een Samsung schijf te gebruiken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen