Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo mensen,

Wie kan en wil mij helpen met het volgende probleem:

Ik heb vandaag mijn TT S2-3200 kaart binnen gekregen maar ik heb diverse H.264 geprobeerd maar het beeld op H.264 kanalen lijkt vertraagd te gaan.

Dit zijn de specs van mij htpc:

Motherboard: Asus P5VD2-MX

Processor: Intel Core 2 Duo Processor E6300

Memory: 2GB

VGA: Ati Radeon X1650 Pro 512MB DDR2 Dual DVI-I/TVO

TV-Card: Hauppauge WinTV 150 mce

DVB-S: Technotrend S2-3200

Software: DVBviewer and MediaPortal[/size]

Dit zou toch voldoende moeten zijn om H.264 kanalen te bekijken.

Wie heeft de oplossing voor mij?

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*

Geplaatst:

@Spiderman1974: ik vrees dat je processor toch te traag is. Voor H.264 heb je minimaal een E6600 nodig, getuige deze quote uit een (zeer interessant) artikel over het afspelen van H.264 op PC's:

--

As for recommendations, based on our testing, we would not suggest anything less than an Intel Core 2 Duo E6600 for use in a system designed to play HD content. The E6400 may work well enough, but not even the 8800 GTX can guarantee zero dropped frames on the E6300.

--

Het volledige artikel is te vinden op http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2886&p=1

Technisat Multytenne; Triax 55cm; Topfield 5000PVR 160GB; Technotrend S2-3200 CI; P5W DH Deluxe; E6600@3.3GHz; 2*Team Xtreem 1GB; PC6400@PC5867; Asus Geforce 8800 GTX; Linksys WRT54GS v1/DD-WRT v23SP2

Geplaatst:
Citaat:
@Spiderman1974: ik vrees dat je processor toch te traag is. Voor H.264 heb je minimaal een E6600 nodig, getuige deze quote uit een (zeer interessant) artikel over het afspelen van H.264 op PC's:
--
As for recommendations, based on our testing, we would not suggest anything less than an Intel Core 2 Duo E6600 for use in a system designed to play HD content. The E6400 may work well enough, but not even the 8800 GTX can guarantee zero dropped frames on the E6300.
--

Het volledige artikel is te vinden op http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2886&p=1

Ik heb nu getest met de kanalen Sat 1 HD en Pro 7 HD, beide kanalen zijn H.264 en deze lopen wel perfect. Ook Luxe TV HD is H.264 en loopt ook perfect, alleen BBC HD blijft een probleem!!

Ik kan mij niet voorstellen dat dit probleem veroorzaakt wordt door de processor.

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

Geplaatst:

@Spiderman1974: BBC HD gebruikt MBAFF (Macroblock-Adaptive Frame/Field Coding) bij haar H.264 encoding. Dat is enorm CPU-belastend en verklaart waarom jouw processor die andere H.264 HD-kanalen wel trekt en BBC HD niet.

Technisat Multytenne; Triax 55cm; Topfield 5000PVR 160GB; Technotrend S2-3200 CI; P5W DH Deluxe; E6600@3.3GHz; 2*Team Xtreem 1GB; PC6400@PC5867; Asus Geforce 8800 GTX; Linksys WRT54GS v1/DD-WRT v23SP2

Geplaatst:

In het artikel wordt ook duidelijk gemaakt dat men GEEN gebruik maakt van de capaciteiten van de grafische processor.

Citaat:
even under the most stressful load without GPU assistance

Alleen de hoofd processor is dus niet genoeg, maar als je de nieuwste drivers installeert en gebruik maakt van versnelling via de grafische processor dan zou het toch goed moeten kunnen lijkt me.

Spiderman meld niet welk OS hij gebruikt. Ik neem aan Windows, maar welke versie, en welke drivers voor mainboard en bovenal videocard.

Ik gebruik een Nvidia kaart en weet dus weinig van ATI kaarten maar ik heb de beste resultaten met de Windows Mediacenter drivers. Hier kan je kiezen uit meerdere resoluties en beelverversigfrequenties.

Verder is de GPU (grafische processor) versnellersoftware natuurlijk super-super belangrijk. Is dit bij ATI Avivo ??

Ik vond deze PDF bij ATI, en hieruit blikt dat je Avivo dus echt nodig hebt.

(bij Nvidia heb je "PureVideo", een programmatje die de GPU bij H.264 laat meerekenen.)

Ik denk dat het in dit geval dus meer een software (drivers) probleem is dan een te trage Intel processor. Of je moet de processor al het werk laten doen en de GPU alles panklaar laten voorschotelen.

Ik bereik hier met een P-4 3.02GHz systeem met een AGP GT6600 redelijke resultaten met GPU gebruik (PureVideo). 720P gaat redelijk, dus met een dualcore zou het helemaal goed moeten gaan lijkt me.

Natuurlijk ga ik er wel van uit dat je je systeem verder zo schoon mogelijk gebruikt. Dus zo min mogelijk programma's draaiend, die kosten namelijk allemaal rekentijd van de processor.

Alla, op zoek naar de nieuwste drivers dus.

Succes,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:
Citaat:
In het artikel wordt ook duidelijk gemaakt dat men GEEN gebruik maakt van de capaciteiten van de grafische processor.
Citaat:
even under the most stressful load without GPU assistance

Alleen de hoofd processor is dus niet genoeg, maar als je de nieuwste drivers installeert en gebruik maakt van versnelling via de grafische processor dan zou het toch goed moeten kunnen lijkt me.

Spiderman meld niet welk OS hij gebruikt. Ik neem aan Windows, maar welke versie, en welke drivers voor mainboard en bovenal videocard.

Ik gebruik een Nvidia kaart en weet dus weinig van ATI kaarten maar ik heb de beste resultaten met de Windows Mediacenter drivers. Hier kan je kiezen uit meerdere resoluties en beelverversigfrequenties.

Verder is de GPU (grafische processor) versnellersoftware natuurlijk super-super belangrijk. Is dit bij ATI Avivo ??
Ik vond deze PDF bij ATI, en hieruit blikt dat je Avivo dus echt nodig hebt.
(bij Nvidia heb je "PureVideo", een programmatje die de GPU bij H.264 laat meerekenen.)

Ik denk dat het in dit geval dus meer een software (drivers) probleem is dan een te trage Intel processor. Of je moet de processor al het werk laten doen en de GPU alles panklaar laten voorschotelen.

Ik bereik hier met een P-4 3.02GHz systeem met een AGP GT6600 redelijke resultaten met GPU gebruik (PureVideo). 720P gaat redelijk, dus met een dualcore zou het helemaal goed moeten gaan lijkt me.

Natuurlijk ga ik er wel van uit dat je je systeem verder zo schoon mogelijk gebruikt. Dus zo min mogelijk programma's draaiend, die kosten namelijk allemaal rekentijd van de processor.

Alla, op zoek naar de nieuwste drivers dus.

Succes,
Peter.

Hoi,

Ik gebruik als OS Windows XP SP2 met de laatste updates.
Ik heb de standaard drivers gebruikt die bij het moederbord en de ATI kaart geleverd zijn. Ik heb nog niet veel ervaring met de ATI kaart en ook nog niet met het instellen van GPU's enzo. Ik zal eens verder zoeken naar de hints en tips die je hier boven vermeld hebt.

Ik laat de resultaten weten.

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

Geplaatst:

Hoi Spiderman.

Ik zou zeker op zoek gaan naar de nieuwste drivers voor je videokaart, bij een videokaart zitten standaard meestal niet de nieuwste.

Ook snap ik niet hoe men bij ATI gebruik maakt van de capaciteiten van de GPU. Zit het al in de driver of in de GPU ingebakken of heb je er een apart programma voor nodig zoals bij Nvidia ???

In elk geval zou ik de driver voor Mediacenter eens proberen.

Ik wil ook een mediacenter pc in elkaar gaan sleutelen, dus zal je bevindingen met aandacht volgen.

succes,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Citaat:
bij Nvidia heb je "PureVideo", een programmatje die de GPU bij H.264 laat meerekenen

De ATI web site vermeld dat de MPEG-4 AVC (Advanced Video Coding) Pack van Cyberlink gebruikt moet worden. Je vindt er meer over op deze pagina .

Aanvulling:

Blijkbaar zit er ook zo'n codec bij Nero 7. Zie deze ATI pagina.

Geplaatst:
Citaat:
Citaat:
bij Nvidia heb je "PureVideo", een programmatje die de GPU bij H.264 laat meerekenen

De ATI web site vermeld dat de MPEG-4 AVC (Advanced Video Coding) Pack van Cyberlink gebruikt moet worden. Je vindt er meer over op deze pagina .

Aanvulling:

Blijkbaar zit er ook zo'n codec bij Nero 7. Zie deze ATI pagina.

Dit gedeelte gaat toch over het converteren van HDTV bestanden en niet over het bekijken vqn live HDTV televisie?

Of heb ik het bij het verkeerde eind?

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

Geplaatst:
Citaat:

Dit gedeelte gaat toch over het converteren van HDTV bestanden en niet over het bekijken vqn live HDTV televisie?

Het gaat in jouw geval om het decoderen en weergeven van HDTV-bestanden en de benodigde rekenkracht van CPU en GPU die daarvoor nodig is. Of de HDTV-data van harddisk, BluRay, HD-DVD worden gelezen of over internet of via satelliet of kabel worden gestreamed doet er niet toe. Converteren (of transcoderen) is iets heel anders, namelijk het omzetten van de videodata van het ene formaat (bv. H.264) naar het andere (bv. MPEG2). Bij beiden kan Avivo helpen.

Geplaatst:
Citaat:
Citaat:

Het gaat in jouw geval om het decoderen en weergeven van HDTV-bestanden en de benodigde rekenkracht van CPU en GPU die daarvoor nodig is. Of de HDTV-data van harddisk, BluRay, HD-DVD worden gelezen of over internet of via satelliet of kabel worden gestreamed doet er niet toe. Converteren (of transcoderen) is iets heel anders, namelijk het omzetten van de videodata van het ene formaat (bv. H.264) naar het andere (bv. MPEG2). Bij beiden kan Avivo helpen.

Ik kan helaas bijna niets vinden over de instellingen die ik dan binnen AVIVO moet doen, weet iemand hoe dit moet?

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

Geplaatst:

Citaat:
Ik kan helaas bijna niets vinden over de instellingen die ik dan binnen AVIVO moet doen, weet iemand hoe dit moet?

Ik neem aan dat je de laatste Catalyst drivers opgehaald hebt bij ATI ? (december 2006 versie).

Ik vermoed dat je bij de instellingen van DVBviewer moet kijken. Daar zou je een keuze moeten kunnen maken voor de H.264 codec die je wilt gebruiken als ik het goed begrijp. Bij de Catalyst drivers hoort ook een H.264 decoder te zitten voor de ATI X1xxx kaarten, en als je die dan kunt kiezen dan zouden de problemn opgelost moeten zijn.

Geplaatst:

Ik heb eens bekeken met de taskmanager van Windows XP naar de CPU Usage als een H.264 kanaal opstaat. Wat mij opvalt is dat 1 processor van de DuoCore volledig belast wordt en de andere helemaal niet. Ik denk dat hier het probleem in zit.

Is het mogelijk om de usage over beide processoren te verdelen?

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

Geplaatst:

Het probleem was idd dat DVBviewer maar gebruik maakte van 1 core. Ik heb dit aangepast binnen de Windows Task Manager. Het probleem is nu alleen nog dat bij een herstart van dvbviewer er weer maar van 1 core gebruik gemaakt wordt.

Weet iemand hoe ik kan instellen dat dvbviewer altijd van beide core gebruik dient te maken?

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

Geplaatst:

Citaat:
Weet iemand hoe ik kan instellen dat dvbviewer altijd van beide core gebruik dient te maken?

Options Window > Extended options.

Je vindt daar ook welke H.264 decoder je kunt gebruiken.

Ik kan al deze informatie gewoon op de web site van DVBviewer vinden........

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen