Markve Geplaatst: 29 december 2006 Geplaatst: 29 december 2006 Ik heb een oude laptop met windows 98 SE erop. Deze heb ik eindelijk in mijn netwerk kunnen opnemen maar hij gaat niet het internet op. Dus ik kan wel met mijn netwerk communiceren (router en andere PC's) maar niet het internet op. Waar kan dat aan liggen? Mark
Zwozwedra Geplaatst: 29 december 2006 Geplaatst: 29 december 2006 Ik veronderstel dat de communicatie met de rest van het netwerk via NetBeui gaat, een protocol dat daartoe standaard gebruikt werd in Win98. Voor internet moet je ecchter eens de TCI-IP instellingen nagaan. Hoe dit in zijn werk gaat in Win98 weet ik niet meer (werk reeds jaren met 2000/en/of/XP). Je zou het ergens moeten vinden in het configuratieqcherm onder netwerk of zo. Je kunt ook noagaan of je PC een IP-adres toegewezen heeft gekregen van de router via een DOS-venster en IPconfig.
Thomas2000 Geplaatst: 29 december 2006 Geplaatst: 29 december 2006 dns server ingesteld? Probeer anders dit ip adres op die laptop om het te testen: http://72.14.235.147/ Dan moet je als het goed is op google komen. Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Markve Geplaatst: 29 december 2006 Auteur Geplaatst: 29 december 2006 @Zwozwedra : TCI-IP instellingen zijn in orde. IP adres, gateway en dns zijn ingesteld. @ Thomas2000: http://72.14.235.147/ zo krijg ik wel google. Als ik dan iets zoek bv sat4all dan krijg ik ook nog de zoek resultaten. Maar klik ik dan op een link dan doet hij het weer niet. Dus wel met ip adressen maar niet met naam adressen???????????????????????? Mark
Thomas2000 Geplaatst: 29 december 2006 Geplaatst: 29 december 2006 Het ligt dan toch echt aan de dns. Die vertaalt het adres www.google.nl naar dat ip adres die ik je gaf. Dat als je op die link klik het niet werkt klopt, want die link verwijst naar www.sat4all.com/blabla... wat de dns server weer omzet naar een ip adres. Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Markve Geplaatst: 29 december 2006 Auteur Geplaatst: 29 december 2006 Het lag inderdaad aan de DNS instelling. Ik moest perse een naam ingeven voor de DNS server. Ik vul voor DNS altijd het IP-adres van mijn router in dus had ik geen naam ingevuld. Nu dus gewoon "router" als naam gebruikt met het IP-adres van de router en nou is het in orde. Bedankt voor het mee denken. Mark
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen