Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi All,

Ik heb momenteel een DSR7005 staan om te testen. Leuke machine, netjes, stil, mooie AB, strakke GUI en voor zover ik kan zien is de software aan de karige kant maar wat er in zit is redelijk goed. Echter, ik mis de mogelijkheid voor een MHW EPG en een 'trick-play' optie (het kunnen terugspoelen van de zender die je keek, zonder dat je eerst op timeshift of opnemen moet drukken, dus permanent opnemen van het kanaal dat je kijkt).

Ik lees hier nogal wat stabiliteitsklachten over de inverto, maar kon niet zo snel vinden of die in de huidige software zijn opgelost. Is er iemand ie iets zinnigs kan zeggen over een vergelijking van beide apparaten, als je even de ontbrekende hardware features (geen usb etc) buiten beschouwing laat?

Ik heb het idee dat Philips een zeer goeie keus qua harddisk heeft gemaakt met het oog op warmte en geluid. Weet iemand welke harddisk dit is en welke harddisk inverto in zijn machines bouwt? Hoe ziet de gui van de inverto eruit, is die net zo strak als die van philips?

Geplaatst:

Een heleboel vragen, waar ik geen antwoord op weet. Het is in ieder geval dezelfde (wat uitgeklede) hardware als de Inverto, en ook de firmware wordt door FTA voor de DSR gemaakt. Met die stabiliteit van de Inverto zal het wel goedkomen: Philips zal wel voor zijn gegaan. Trouwens: het is al een stuk beter.

Inverto GUI: gewoon goed, is natuurlijk wel een kwestie van smaak.

Voor de Philips is er (bij mijn weten) geen settingeditor.

Maar wat je het meeste zult missen met de Philips: ondersteuning van dit (en een ander) forum.

Hoewel bij de DSR7005 wel een handleiding wordt geleverd, is die wel erg karig gehouden.

Volgens mij heeft de DSR ook geen USALS-protocol.

Er zit wel een goede AB bij, in tegenstelling tot die van de Inverto. Is zelfs een (beperkt) universele.

Geplaatst:

Bij de Inverto kun je tot maximaal 90 seconden instant replay instellen en de Inverto is CD goedgekeurd dus MHW EPG. De hardware van de Phillips en de Inverto is gelijk op de USB poorten na, dus ook de hdd is hetzelfde.

De grootste verschillen bij de huidige fw

- De afstandsbediening, die van de Inverto is een onding.

- MHW EPG, heeft de Phillips niet.

- Automatisch decoderen, bij de Inverto moet je de opgenomen bestanden via het menu decoderen als je ze na de eerste van de maand nog wilt bekijken.

- USB poorten, hoe gebrekkig de werking ook is ik zou ze niet willen missen.

Als ik op dit moment zou mogen kiezen zou ik voor de Inverto kiezen vanwege de MHW EPG.

Als je even zoekt op de fora kun je een NL handleiding van de Inverto vinden.

Succes met je keuze!

Geplaatst:

Hardware: De Philips heeft geen UHF-modulator

Automatisch decoderen: krijgt de Inverto ook

Geplaatst:

Hi John,

Citaat:
Bij de Inverto kun je tot maximaal 90 seconden instant replay instellen en de Inverto is CD goedgekeurd dus MHW EPG. De hardware van de Phillips en de Inverto is gelijk op de USB poorten na, dus ook de hdd is hetzelfde.

De grootste verschillen bij de huidige fw

- De afstandsbediening, die van de Inverto is een onding.

- MHW EPG, heeft de Phillips niet.

Wat ik niet snap is dat de MHW niet in de philips FW zit. Ik dacht eerst dat philips zelf de FW had geschreven, maar ik las eerder vandaag dat ook die software gewoon door de fabrikant van Inverto is gemaakt. Waarom die code er dan ook niet bij Philips in stoppen?

De afstandsbediening van de philips is zeker erg goed en mooi. De harddisk geloof ik eigenlijk niet zo. Inverto stopt maxtors in zn machines, ik geloof (afgaande op het geluid van de philips) niet dat in de philips machines ook maxtors zitten, maar ik kan me natuurlijk vergissen.

Die 90-seconden instant replay wil dus zeggen dat de Inverto toch constant staat op te nemen? Denken jullie dat deze feature en mhw nog op de philips te verwachten zijn?

Geplaatst:

Zo als me Inverto nu draait [met 242] zou ik geen andere ontvanger/pvr meer willen hebben.

Geplaatst:

De Philips mist ook de Gele tulp aansluiting (voor een videozender b.v.) en een S-video aansluiting (voor wat dat voorstelt, want hij is gekoppeld aan de TV-scart instelling).

Kort en goed: de Philips is een uitgeklede Inverto met een goede AB. En, zoals David al zegt, de Inverto draait nu goed, dus de keuze lijkt mij niet zo moeilijk.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen