Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Citaat:
Dan TV Satellite, natuurlijk doen ze eerder wat de meeste mensen willen dan wat jij of ik interessant vind, ze proberen nl. dat blad te verkopen. ... Verder vind ik ook dat het blad geen die-hard schotelblad meer is, en dat is wat mij betreft al zo vanaf de verzelfstandiging t.o.v. de Veronica-gids. Met al die Gadget bull-shit en uitgebreide lifestyle-chicks is het gewoon een programmagids die toegesneden is op de gemiddelde schotelkijker, en daarvan zijn er (gelukkig) veel meer dan van Amagers of Johnmeels...

Voor de meer technische zaken en opinie is er altijd nog de Hopper (De oude FSW is uiteindelijk nog steeds mijn favoriete blad, programma-info en harde techniek in één blad)

Dat is inderdaad de gedachte. De meeste schotelaars willen gewoon een lekker programmablad waarin ze hun favoriete zenders vinden. De hobbyisten en techneuten zijn een nichemarkt. Misschien kun je voor hen best een rendabel blad maken, maar of dat nou een taak is voor Veronica is maar de vraag.

• Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Citaat:
Ja Amager, we weten wel dat jij niets van de Astra3 positie moet weten. Ik ben er ook niet onverdeeld blij mee, maar het kwaad was al geschied op het moment dat de regionalen naar buiten kwamen met het eerste bericht dat ze op de satelliet zouden komen, SES heeft dat gewoon handig gespeeld, CDS heeft daar eigenlijk niet eens veel mee te maken.

Jouw redenering dat ze in deze CDS volgen klopt dus al niet, ze volgen SES... Ook qua uitbreiding, die als die er komt van Astra 3 moet komen (denk bijvoorbeeld aan het nieuwe contract van CanalSat, op Astra 1 is echt geen betaalbare plek meer) zal alles op Astra 3 moeten komen. CDS "krijgt" van SES een start met deze tweede positie, alhoewel ze ws. liever op Astra1 zouden blijven (mocht dit betaalbaar blijven). Voorlopig wacht CDS even af hoeveel mensen er daadwerkelijk ook naar Astra 3 overstappen voordat er voor daar een programmauitbreiding wordt ontwikkeld, CDS doet dus hetzelfde als jij!, namelijk afwachten of het wel zo'n goed idee is.

Dan TV Satellite, natuurlijk doen ze eerder wat de meeste mensen willen dan wat jij of ik interessant vind, ze proberen nl. dat blad te verkopen. Mensen willen van zoveel mogelijk zenders de gegevens en die worden dus compacter (en de vaste MDR kijker kent een aantal titels, en verder zegt een programmanaam vaak al een heleboel...). De meeste gidsen die 2 weken (bijv TVFilm) hebben geen BBC, omdat de gegevens niet altijd actueel zijn (De EO Visie die van zondag tot en met zaterdag loopt (gek want zondag is toch een tv loze rustdag...) heeft ook altijd op de zaterdag een voorbehoud), er werd wel al jaren om gezeurd door de lezers!

Verder vind ik ook dat het blad geen die-hard schotelblad meer is, en dat is wat mij betreft al zo vanaf de verzelfstandiging t.o.v. de Veronica-gids. Met al die Gadget bull-shit en uitgebreide lifestyle-chicks is het gewoon een programmagids die toegesneden is op de gemiddelde schotelkijker, en daarvan zijn er (gelukkig) veel meer dan van Amagers of Johnmeels...

Voor de meer technische zaken en opinie is er altijd nog de Hopper (De oude FSW is uiteindelijk nog steeds mijn favoriete blad, programma-info en harde techniek in één blad)

Het gaat helemaal niet om wat ik vind. Maar het gaat er gewoon om dat er aan elk verhaal twee kanten zit. Een journalist hoort hoor en wederhoor toe te passen. Dat CDN of SES, maakt mij niet uit, met die plannen van een extra satellietpositie komen is een zijde van het verhaal. Maar ik verwacht van journalisten een kritische noot over deze plannen, of zij realistisch zijn en uitvoerbaar zijn. Wat de gevolgen zijn voor de consument, waarvan gewoon domweg actie van wordt verwacht. Het is wel zo simpel om te zeggen, dat doe je dan als consument maar effe. Maar het is steeds zo dat je als consument weer iets over je heen gegooid krijgt.
Sorry maar als CDN/SES gewoon blindelings de gelegenheid krijgt om haar verhaal ongenunanceerd te publiceren dan is er sprake van persvoorlichting, geen journalistieke weergave meer van wat voor plannen er zijn in de markt. Dan zie ik dat Satellite gewoon persvoorlichtingen bewerkt tot een verhaal en dat vervolgens plaatst in het blad.
In de Consumentengids van de komende maand wordt ook kritisch ingegaan over HDTV, maar zij kraken het HDTV niet af als onzin. Alleen plaatsen zij hun bezorgheid en kritische kanttekeningen over de ontwikkelingen.
Dat is iets wat ik gewoon verwacht van Satellite, en dat vind ik ontbreken.
In de Hopperguide lees ik wel een kritische noot over de plannen van SES en CDN.
Geplaatst:
Citaat:
Citaat:
Dan TV Satellite, natuurlijk doen ze eerder wat de meeste mensen willen dan wat jij of ik interessant vind, ze proberen nl. dat blad te verkopen. ... Verder vind ik ook dat het blad geen die-hard schotelblad meer is, en dat is wat mij betreft al zo vanaf de verzelfstandiging t.o.v. de Veronica-gids. Met al die Gadget bull-shit en uitgebreide lifestyle-chicks is het gewoon een programmagids die toegesneden is op de gemiddelde schotelkijker, en daarvan zijn er (gelukkig) veel meer dan van Amagers of Johnmeels...

Dat is inderdaad de gedachte. De meeste schotelaars willen gewoon een lekker programmablad waarin ze hun favoriete zenders vinden. De hobbyisten en techneuten zijn een nichemarkt. Misschien kun je voor hen best een rendabel blad maken, maar of dat nou een taak is voor Veronica is maar de vraag.

Waarvan akte; en heel goed dat TV-5 Monde weer netjes vermeld wordt in het blad. Amager, jij moet je helemaal niet druk maken om zo'n blad want jij hebt aan zo'n blad niets. De gemiddelde schotelkijker vind de artikelen die erin staan soms al ingewikkeld genoeg vermoed ik.
Geplaatst:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Waarvan akte; en heel goed dat TV-5 Monde weer netjes vermeld wordt in het blad. Amager, jij moet je helemaal niet druk maken om zo'n blad want jij hebt aan zo'n blad niets. De gemiddelde schotelkijker vind de artikelen die erin staan soms al ingewikkeld genoeg vermoed ik.

Daarom ga ik het blad ook opzeggen
Geplaatst:
Citaat:
Sorry maar als CDN/SES gewoon blindelings de gelegenheid krijgt om haar verhaal ongenunanceerd te publiceren dan is er sprake van persvoorlichting, geen journalistieke weergave meer van wat voor plannen er zijn in de markt. Dan zie ik dat Satellite gewoon persvoorlichtingen bewerkt tot een verhaal en dat vervolgens plaatst in het blad.

De berichten over CDS worden weldegelijk kritisch beschreven. Alleen is er niet zoveel kritiek op. Misschien wil je dat gewoon anders zien, omdat jij er wel kritiek op hebt?
Geplaatst:
Citaat:
Citaat:

De berichten over CDS worden weldegelijk kritisch beschreven. Alleen is er niet zoveel kritiek op. Misschien wil je dat gewoon anders zien, omdat jij er wel kritiek op hebt?

Nee, dat is gewoon een basisbeginsel dat er twee kanten aan een verhaal zit, en die belicht moeten worden.
En of er niet veel kritiek op is weet ik niet. Misschien niet hier. Maar dat is dan ook niet representatieve vaststelling om te zeggen dat de meningen in dit forum garant staan voor de mening in het algemeen in het land.
Pas op het moment dat het echt gaat spelen de verhuizing worden mensen wakker en zien pas de gevolgen van het besluit en uitvoering ervan.
Op zo'n moment kan je zeggen pas zeggen of er geen kritiek is of niet. Zij zullen dan gedwongen worden om actie te ondernemen. Dan is het ook maar de vraag of zij daadwerkelijk actie gaan ondernemen, of het zo wel goed vinden. Dus geen ontvangst meer van de regionalen, onder het motto helaas, maar het is niet anders. Niet weer opnieuw geld uitgeven, zij blijven maar aan de gang.

En ja waarvoor eigenlijk die verhuizing zullen zij ook denken? Het enige wat er gaat veranderen is dat de regionalen naar de 23,5 graden gaan. Maar verdere uitbreiding komt er niet zoals duidelijk blijkt uit de plannen van Canaal.
Het kan dus best wel eens zijn dat de regionale zenders een hoop commentaar krijgen op de verhuizing en dat zij misschien wel eens aan de bel gaan trekken. Het is per slot van rekening voor de kijkers van de regionale zenders dan de tweede keer dat zij hun apparatuur moeten aanpassen. Eerst een installatie kopen en dan deze weer aanpassen.
En HDTV lees de Consumentengids van februari maar eens, daar wordt nog niet echt loffelijk geschreven over HDTV.
Zolang dit onduidelijk is en blijft, kon het wel eens tegenvallen de ontwikkelingen hierin, en dat mensen abonnementen afnemen voor pakketten, maar zonder ontvangst van de reguliere zenders.
Geplaatst:

Een verhuizing met de problemen daarbij heeft totaal niets te maken met ander nieuws omtrent CDS. Je hoeft dus echt niet iedere keer andere problemen aan te gaan kaarten. Dat heeft niets meer met kritisch zijn te maken.

Citaat:
Dus geen ontvangst meer van de regionalen, onder het motto helaas, maar het is niet anders. Niet weer opnieuw geld uitgeven, zij blijven maar aan de gang.

De regionalen zijn FTA, dus al heb je geen CDS abonnement, dan nog ontvang je die zenders. En anders is er iets mis met je eigen apparatuur, maar staat los van CDS.

HDTV is juist een punt waar CDS zich nog niet aan wil wagen. Die techniek moet eerst goed ontwikkelend zijn en er moet voldoende aanbod zijn.

• 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen