Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De harde schijf van mijn PC begon toch wat nare kuren te vertonen en om het zekere voor het onzekere te nemen maar een nieuwe gekocht. Probleem tot nu toe vond ik dus nog altijd dat je het besturingssysteem inclusief alle drivers, software en wat al niet meer opnieuw moest installeren.

Na wat speurwerk op het www het volgende programma gevonden: DriveImage XML. Hiermee kan je een complete kopie van je schijf maken (ook van de op dat moment gelockte files) naar een willekeurig andere drive. Restoren kan ook met dit programma. Om te restoren moet je wel Windows hebben draaien, en dat kan je dan weer voor elkaar krijgen met PE Builder. Dit is een uitgekleden versie van Windows die je vanaf CD start en draait. Deze beide programma's zijn geheel freeware.

Ik heb er zelf veel gemak van gehad: 1 1/2 uur om backup te maken, 15 minuten op opstart CD te maken, 15 minuten om harde schijf te wisselen, 1 1/2 om te restoren. Bijna 3 1/2 uur en het systeem is weer up and running zonder ook maar 1 programma opnieuw te hoeven installeren.

Groet,

Golfman

1* DM800HD, 1* DM600, 1* ET5000, 1* ET4500 (plus wat nog op zolder ligt als reserve)

Geplaatst:

Rocket,

Nee, idee heb ik niet uit ComputerIdee. Dit was echt bij mij uit noodzaak geboren.

Golfman

1* DM800HD, 1* DM600, 1* ET5000, 1* ET4500 (plus wat nog op zolder ligt als reserve)

Geplaatst:

Citaat:
Dit is een uitgekleden versie van Windows die je vanaf CD start en draait. Deze beide programma's zijn geheel freeware.

Deze van cd bootende versie van windows is inderdaad her en der te downloaden, maar is zeker GEEN freeware.

Geplaatst:

Volgens mij is het programma om de boot CD te maken, in mijn geval van Bart PE, wel freeware. Je hebt natuurlijk wel de originele Windows installatie files nodig (installatie CD of op de harde schijf) en inderdaad dat is geen freeware.

Golfman

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen