Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb na jaren gewerkt te hebben met een HP Deskjet 1100 (a3)printer maar een nieuwe printer aangeschaft. Na lang wikken en wegen (wilde namelijk een met LPT1 poort aangezien ik printserver heb met LPT), toch maar gekozen voor een Canon IP4300 USB printer. Werkelijk een mooie printer, werkt prima met USB, tot zover alles goed.

Maar toch wil ik hem in mijn netwerk hebben, dus een printserver met USB aangeschaft (USR7500A) en alles aangesloten. Setup gedraaid en het lijkt te werken, lijkt!!!

Bij het printen valt namelijk een stuk van de afbeelding eraf of wordt zwart/wit. Dit is zowel bij kleine plaatjes als A4 afbeeldingen.

Heb al diverse instellingen geprobeerd in XP (o.a. met wachtrij en direct printing), op de printserver kan je verder bar weining instellen.

Heeft iemand nog een idee hoe ik dit kan oplossen, of een ander printserver.

De printserver moet wel Apple Talk ondersteunen indien mogelijk.

Alvast bedankt

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Geplaatst:

Kan zijn dat de printer onvoldoende geheugen heeft, LAN printen functioneert anders.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

HP heeft er idd. het meeste problemen mee maar geheugen tekort is kenmerkent als de prints onafgemaakt eruit komen.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Als ik kijk bij de printer eigenschappen staat: USR7500A_P1 in het rijtje waar ook COM1: LPT1: etc in staat. USR7500A is de naam die ik de printserver heb gegeven tijdens installatie. P1 is dan de poort van printer (zit er maar 1 op)

Ik weet wel bij de oude printserver (3com) ging dit via TCP/IP adressen invoeren, en dan je poort kiezen. Ook wel eens iets van UNIX geinstalleerd (lpd o.i.d.?) vanuit XP om het werkend te krijgen.

Maar bij deze US Robotics is de documentatie ZEER magertjes.

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen