bouler Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 Dit begrijp ik niet goed! zal wel aan mijn leeftijd liggen. Ik moet dus eerst tv beeld hebben? en kan dan naar teletekst van mijn tv met mijn tv afstandbediening. Afstandbediening van inverto werkt niet op tv! Groeten, Dick ( Bouler)
Gast Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 Je hebt 2 teletekstmogelijkheden: die van je TV en die van de Inverto. De teletekst van de Inverto bedien je met de afstandsbediening ban de Inverto; deze is niet beeldvullend, heeft geen geheugen voor vele pagina's en je kan geen subpages bereiken. De teletekst ban de TV bereik je met de AB van de TV. De mogelijkheden hangen uiteraard van de TV af (maar die zijn met een moderne TV beter dan die van de Inverto). Het TV-teletekstgeheugen vult zich, zodra de Inverto aan staat. Omdat de TV niet weet wanneer de Inverto van kanaal (en dus van teletekst) verandert, zal dat geheugen nooit geleegd worden (en vervangen door data van het nieuwe kanaal). Dat leidt tot een rare TV-teletekst-pagina vulling. Dat is op te lossen door de TV het geheugen te laten verversen. Dat gebeurt door een willekeurig TV-kanaal te kiezen, en vervolgens weer naar de Inverto over te schakelen.
Coliseo Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 Bij mij werken de teletext van de Inverto en die van de TV allebei perfect en blijkbaar onafhankelijk van elkaar. Die van de Inverto is inderdaad niet beeldvullend. Eigenaardig dat ik op beide systemen soms een verminking krijg (zwarte balk doorheen het beeld), maar ik vermoed dat dit moet te maken hebben met het signaal.
bouler Geplaatst: 29 januari 2007 Geplaatst: 29 januari 2007 Kan het zijn dat verminkingen komen door dat alleen de scartkabel is aangesloten? Waar moet ik de kabel tussen inverto en antenne ingang van tv op aansluiten. mogelijkheden zijn antenne in of Rf out. S-Video past niet op antenne stekker. Mijn vrouw heeft goede de pest aan de teletekst. Waar ben ik aan begonnen!!!
Coliseo Geplaatst: 29 januari 2007 Geplaatst: 29 januari 2007 RF OUT naar de antenne-ingang op de TV. Maar in principe is een goede scartverbinding voldoende. Bij mijn weten is een gebrekkige teletext doorgaans het gevolg van een te zwak of niet goed doorkomend signaal. Zit de scartkabel wel goed ingeplugd in de Inverto en in de TV ? Al eens een andere scartkabel gebruikt ? Is het signaal niet te zwak omdat de schotel niet optimaal staat afgericht ? Succes !
Gast Geplaatst: 30 januari 2007 Geplaatst: 30 januari 2007 Alleen de scartkabel is voldoende. De RF-out is bedoeld voor TV's die geen scart hebben. Probeer eens alleen de teletekst van de Inverto te gebruiken: die moet gewoon goed zijn (zij het niet-beeldvullend en geen sub-pagina bladermogelijkheid). Het gebruik van de teletekst van de TV zelf geeft bij settop-box-gebruik weleens problemen (zoals ik boven heb geprobeerd uit te leggen).
Gast Geplaatst: 30 januari 2007 Geplaatst: 30 januari 2007 Met de teletekst-mogelijkheid heb ik wel meer problemen. Zéér vaak blijft een pagina lange tijd zwart of blijft zwart. Zéér vaak wordt de bovenste helft van de pagina zwart en blijft dit of wordt na enige tijd weer zichtbaar. Verder laat de leesbaarheid te wensen over (vlekkerige lekkers waardoor het verschil tussen 6,8 en 0 bijvoorbeeld moeilijk te lezen zijn). Zoals reeds aangegeven geen subpagina bladermogelijkheid. Géén pagina freeze etc. etc. Doet allemaal een beetje amateuristisch aan. Lijkt op de allereerste teletekstmogelijkheid destijds in het jaar Toebak. Gebruik dan ook voornamelijk nog de gewone teletekst.
Gast Geplaatst: 30 januari 2007 Geplaatst: 30 januari 2007 Citaat: Met de teletekst-mogelijkheid heb ik wel meer problemen. Zéér vaak blijft een pagina lange tijd zwart of blijft zwart. Zéér vaak wordt de bovenste helft van de pagina zwart en blijft dit of wordt na enige tijd weer zichtbaar. Verder laat de leesbaarheid te wensen over (vlekkerige lekkers waardoor het verschil tussen 6,8 en 0 bijvoorbeeld moeilijk te lezen zijn). Geldt dit voor de teletekst van de Inverto? Dat zou niet het geval mogen zijn. Ik heb deze klachten ook niet eerder meegemaakt of van gehoord. Bij Teletekst op de TV zou dat wel het geval kunnen zijn. v.w.b. de sub-page toegankelijkheid loopt een wens bij FTA, maar men heeft al aangegeven dat dit geen hoge prioriteit krijgt!
Gast Geplaatst: 30 januari 2007 Geplaatst: 30 januari 2007 Ja dit geldt voor de Inverto 7000 PVR bij mij. Bij mij is het dus precies andersom. Met de teletekst van de (kabel) TV heb ik geen problemen behalve het bekende probleem van teleteksten door elkaar heen. Dat je hier nog nooit van gehoord hebt komt wellicht doordat niet veel mensen teletekst intensief gebruiken (ik daarentegen wel. Heb vaak pagina 101 constant op het beeld staan. De laatste tijd minder omdat Radio1 er niet meer achter te horen is).
JosFop4Sat Geplaatst: 30 januari 2007 Geplaatst: 30 januari 2007 Als de letters rottig te lezen zijn, kan het voorkomen dat bij de beeldinstellingen niet voor RGB is gekozen, maar de default S-Video instelling. Probeer dat eens uit. You can never solve a problem on the level on which it was createdGroeten, JosVU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3
Gast Geplaatst: 30 januari 2007 Geplaatst: 30 januari 2007 Beeldinstelling staat WEL op RGB. Maar zoals Ron heeft aangegeven is het zo dat teletekst bij FTA geen hoge prioriteit krijgt. Wat wel wordt mij steeds onduidelijker omdat veel inmiddels is opgelost in vergelijking met bijv. 1 jaar geleden.
Gast Geplaatst: 30 januari 2007 Geplaatst: 30 januari 2007 Ho ho, even terug naar af. In dit draadje is een aantal teletekst problemen gemeld. Hoe vervelend voor betrokkenen ook: dit zijn geen structurele problemen van de Inverto. Dat is er (voor zover mij bekend) slechts één: het niet vertonen van pagina 800, en die bug is FTA gemeld. Daarnaast is bij FTA de wens neergelegd om over te gaan op teletekst versie 2,5 en op volledig scherm. Die wensen hebben geen hoge prioriteit gekregen t.o.v. het oplossen van bugs. Voor de probleemmelders: er hebben enkele mensen met u mee proberen te denken, maar dat heeft blijkbaar geen resultaat gehad. Jammer.
SkullOne Geplaatst: 31 januari 2007 Geplaatst: 31 januari 2007 Mijn Inverto én die van m'n ouders hebben beiden dat teletekstprobleem waar LoveSat op doelt. De helft van een pagina verdwijnt gewoon. M.i. gewoon een bug.
Outta space Geplaatst: 31 januari 2007 Geplaatst: 31 januari 2007 Ook ik heb bij de Inverto wel eens last van dat de teletekst pagina's niet goed zijn (half) zowel via de tv als via de inverto zelf.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen