gamgra Geplaatst: 1 januari 2007 Geplaatst: 1 januari 2007 Gelukkig nieuwjaar, Ondanks de (hopelijk) juiste originele firmware, LLXSTVMA 1_8_103 Delta, is het knerpen weer terug, steeds vaker spoort het beeld en geluid niet meer. Zijn hier nog andere Xsat410 bezitters die hiervan ook last hebben. Intussen ga ik mijn antieke maar altijd feilloos werkende Philips weer uit de motteballen halen. gamgra
waterpas Geplaatst: 2 januari 2007 Geplaatst: 2 januari 2007 Ook de beste wensen, Maar ik denk dat je de volgende versie moet flashen LLXSXTVMA_1_8_103d. Is van een Xsat kloon, en werkt bij mij naadloos. Succes waterpas In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.
D.Quijote Geplaatst: 2 januari 2007 Geplaatst: 2 januari 2007 Ik heb op mijn x-sat alleen mediacard staan mijn versie is LLXSXTMMA--01-05 en werkt goed. gr.D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
gamgra Geplaatst: 3 januari 2007 Auteur Geplaatst: 3 januari 2007 Hallo all, @Waterpas Heb de boel opnieuw geflashed met de versie die jij er in hebt zitten, LLXSXTVMA_1_8_103d, decoder schijnt nu inderdaad probleemloos te werken. In het menu, onder Versienummer, krijg ik nu de volgende informatie: Aangemaakt:LLXSXTVMA_01_10 DELTA Software: 1.8.103 product Jul. 23 2002 12:54:40 Middelen: 1.24.1 Boot:1.6.0 Eerste gruik:06/01/2001 (Dit is de datum waarop ik de decoder in gebruik nam) Viacess/Mediaguard bedankt en vriendelijke groet gamgra
BerryW Geplaatst: 13 januari 2007 Geplaatst: 13 januari 2007 Hoi, Ik heb er ook last van, maar wat bedoelen juloie met flashen??! Ik ben nog niet zo bekemd met de sat wereld. Het is bij mij de ne keer erger dan de andere keer. Groeten, Berry
waterpas Geplaatst: 13 januari 2007 Geplaatst: 13 januari 2007 BerryW, Je zet er andere firmware in met behulp van een pc die via een nulmodemkabel met de tuner verbonden is. Als je de spullen nodig hebt, reageer dan via pm. groet waterpas In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.
gamgra Geplaatst: 14 januari 2007 Auteur Geplaatst: 14 januari 2007 @ Berry, Voordat je iets onderneemt wel eerst via het menu uitzoeken wat voor Firmware er nu inzit. Sommige Xsat410 decoders zijn alleen geschikt voor Mediguard (Seca) anderen zijn geschikt voor Viaccess EN Mediaguard. Voor elk van deze versies is er een geschikte firmware te vinden op http://xsat.rtfm.be groeten gamgra
Gast Geplaatst: 14 januari 2007 Geplaatst: 14 januari 2007 En zelfs meer precies Hier voor de Xsat410.
Seca3 Geplaatst: 14 januari 2007 Geplaatst: 14 januari 2007 De meest recente firmware voor de "Mediaguard only" voor de XSAT 410 is versie 1.11.1 van 14 februari 2005. Je kunt die als alternatief voor het flashen met Maestroflash via de Hotbird op 12476 MHz (Hor. pol, symbol rate 27500, PID 1999) downloaden (menu Software Update). Deze is gegarandeerd zonder knerpen, en ik heb deze op 2 verschillende XSAT 410's in gebruik. Je moet wel (volgens xsat.rtfm.be) bootloader versie 2.4.0 hebben, oudere XSAT's kunnen blijkbaar maximaal gaan t/m versie 1.9.76. De bootloader versie kun je zien in het menu Versienummer waar ook je firmware versie op staat aangegeven. Die versie (1.9.76) moet je NIET downloaden (knerpt!!!), inplaats daarvan de voorlaatste versie 1.9.42 gebruiken, die is stabiel. Succes! Seca3 Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen