Ga naar inhoud


7025 en TVHome --> beeld bevriest exact elke 30 min.


Gast

Aanbevolen berichten

Zit met een vreemd probleem dat ik op geen enkel forum ben tegen gekomen.

 

Na het wisselen van mijn TVHome-kaart voor een nieuwe kon ik 2 weken alle kanalen zonder problemen ontvangen. Na de preview-periode moest ik de kaart laten activeren in een ondersteunde ontvanger (is in een Samsung gedaan). Sinsdien werkt de kaart prima behalve dat elke hele minuut na het hele en het halve uur het beeld van de uitzendig bevriest. Als ik vervolgens even vooruit en achteruit zap is het probleem weer voor een half uur verholpen.

 

Ik werk met newcs_1.19 en mgcamd_1.16. Deze geven geen foutmeldingen. De updates komen ook bnnen op de kaart getuige onderstaande uitvoer (newcs - management console - users):

.----------------------------------------.---- --- -- - -

| Newcamd Port: 34001 | CAID: 0604 | Reader: 1 (upper)

|---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------.

| ID | Username | Logon Status | Ok ECM | Bad ECM | EMM | Hostname | Client | Spider | AU | SO |

|----|-----------------|-----------------|----------|----------|----------|---------------------------|------------|--------|-----|-----|

| 02 | dummy | 00d 02h 19m 08s | 365 | 435 | 9 | 127.0.0.1 | Mgcamd | Yes | On | Off |

'---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------'

 

Heeft iemand een idee hoe dit is op te lossen??

 

(DB 7025CC + 160GB + TVHome basis)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

 

Ik heb exact hetzelfe probleem.

Volgens de Appiemulder methode alles aan de praat gekregen.

Echter ieder half uur een FREEZE.

Tevens heb ik een lipsync probleem. Op de ene zender meer dan de andere.

Ik heb geprobeerd via Dreamboxedit de audio delay in te stellen, maar dat lukt niet. Ik zie geen verandering.

Doe ik iets verkeerd?

 

Gr.

 

JB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het probleem (zover ik nu kan overzien) opgelost!

Ben nu 4 uur onderweg zonder freezes!!

 

Daartoe heb ik in mg_cfg (ook een tip van Appiemulder) de A (van autoupdate) van 02 op 01 gezet (=enable ipv auto).

In de management console van newcs zie ik dat ik veel minder BAD ECMs en veel meer EMM krijg!!! Lijkt me een goede ontwikkeling.

 

Tot nu toe loopt het prima!!

 

lipsync problemen heb ik tot noch toe een enkele keer gehad, maar alleen met het afspelen van een eerder opgenomen programma. Even stoppen en starten loste dat probleem toen op!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja dit is logisch... het is irdeto2 en dus elk 1/2 kan een nieuwe key voorbij komen(!) Na elke update is het gedoetje 8 keys x 1/2 uurtje ~ 4 uur geldig... dus vandaar A op 1(!) met A op 2 komt pas een keyupdate als het beeld zwart is... Hij komt wel na ff een paar minuutjes w88

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...