sidecar Geplaatst: 2 januari 2007 Geplaatst: 2 januari 2007 om wat voor reden dan ook, krijg ik in KDE een x terminal als ik Ctrl+F druk inplaats van de Find opdracht. terwijl ik er toch geen keyboard shortcut voor heb. hoe moet ik dat nu weer oplossen? alle sat4all'ers een gelukkig nieuw jaar. Technotrend DVB-S2300, VDR
verkerkbr Geplaatst: 2 januari 2007 Geplaatst: 2 januari 2007 Kijk hier nog even in de Krusader file manager in Mandriva 2007. Zoeken staat hierin aangegeven als Ctrl +S! Verwacht dat dit je probleem oplost. Groet en een interessant Linux jaar toegewenst, Bram
verkerkbr Geplaatst: 2 januari 2007 Geplaatst: 2 januari 2007 oeps, zonder het uitroepteken uiteraard.
sidecar Geplaatst: 2 januari 2007 Auteur Geplaatst: 2 januari 2007 ik heb krusader niet geinstaleerd, ik gebruik gewoon Configure- kde control module onder settings--regional&accessibility--keyboard shortcuts. daar staat in de shortcut schemes 'action' find 'shortcut' Ctrl+F en in command Shortcuts staat 'command' X Terminal 'Shortcut' in de command shortcuts staat er geen shortcut aan gegeven voor xterm daarom snap ik het ook niet. Technotrend DVB-S2300, VDR
verkerkbr Geplaatst: 2 januari 2007 Geplaatst: 2 januari 2007 Beste zijspan, kijk hier ook nog even. Kijk ik in Krusader staat er aangegeven Ctrl+S en kijk ik vervolgens in Konquerer dan staat er bij zoeken Ctrl+F. Kennelijk hebben deze shortcuts betrekking op de betreffende programma´s en kun je die uiteraard niet in terminal mode toepassen. Overigens is in de terminal mode ook een zoekfunctie beschikbaar. De terminal is natuurlijk geen KDE. Zie verder ook geen shortcut voor X terminal. Groet, Bram
sidecar Geplaatst: 2 januari 2007 Auteur Geplaatst: 2 januari 2007 nee dat is niet wat ik bedoel, sorry dat ik onduidelijk was. als ik bv Firefox, opera, email, of wat voor programma dan ook gebruik, en ik wil zoeken naar een stuk text in een web pagina met bv met opera, dan druk ik Ctrl+F en dan hoort er een find dialoog venster te komen, maar inplaats daarvan komt er een xterminal. dus asl ik text wil zoeken in een web pagina, moet ik met de muis drukken Edit--find. Technotrend DVB-S2300, VDR
sidecar Geplaatst: 2 januari 2007 Auteur Geplaatst: 2 januari 2007 oopps, sorry, mijn eigen stomme fout. ik had laatst xbindkeys geinstaleerd en vergeten de examples uit te schakelen. kwestie van uit zetten en het was klaar. in iedergeval bedankt voor je hulp. Technotrend DVB-S2300, VDR
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen