Ga naar inhoud

Opname stopt steeds om 01:00 uur 's nachts

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik neem vaak films op die 's avonds laat starten en duren tot na 01:00 's nachts. Telkens moet ik vaststellen dat mijn beeld stopt om klokslag 01:00 uur. De opname gaat gewoon verder met zwart beeld. Het gaat hier steeds over opnames via TV-Vlaanderen. Hoe zou dit komen ?

• Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ik vermoed niet dat TVV hier iets mee te maken heeft. Gebeurt dit alleen met opnames op TVV, of eveneens met FTA's ? Wat gebeurt er met het TV-beeld vanaf 1.00 u ? Valt dit ook uit, of speelt dit gewoon verder ?

Het zwart beeld wijst volgens mij op één of ander bugje, maar eigenaardig dat dit nu altijd om 1.00 u gebeurt...

Al eens geprobeerd om de tijdssynchroninsatie uit te schakelen ?

Geplaatst:

Bij ongecodeerde opnames lukt het wel (bvb? op BVN).

Gisterenavond weer hetzelfde : opname geprogrammeerd om 23:35 tot 01:35 ---> deze morgen gekeken en na 1u25min (dus op klokslag 01:00 uur) blijft het beeld staan en de opname (teller) loopt verder.

Ik zal eens moeten op blijven om te zien of dit ook het geval is wanneer ik gewoon kijk.

Geplaatst:

Rudiman,

Heb ditzelfde probleem geconstateerd met mijn philips dsr 7005 (= uitgeklede inverto!)

Twee opnames op SBS 6 en Veronica begonnen om 00:30 u en geven na vanaf 1.00u zwart beeld! Dacht eerst dat er een keywissel had plaatsgevonden.

Alleen kan ik niet de ongecodeerde opname bekijken (hij wordt bij mij in standby gedecodeerd!).

Theo

Geplaatst:

Gister met de Philips DSR 7005 (= uitgeklede inverto) een opname met tijdsynchronisatie uit gemaakt. Stopt ook na 01:00u s'nachts. Zwart beeld dus na 01:00u!!

Wie heeft dit ook?

Theo

Geplaatst:

Probeer eens te programeren tot 01.00 en dan 01.00 tot de rest. Ergens heb ik iets over de beperking gelezen kan alleen niet meer vinden waar.

Groetjes HvM

IDL 7000 PVR 80Gb geen CD v214.104 Aston 1.07 v 2.18 Vu+ Duo

Geplaatst:
Citaat:
Probeer eens te programeren tot 01.00 en dan 01.00 tot de rest. Ergens heb ik iets over de beperking gelezen kan alleen niet meer vinden waar.

Heb het geprobeerd en dit werkt inderdaad!
Ga vanavond nog eens een opname programmeren zonder de EPG dus een eigen timer.
Is denk ik het hetzelfde als de automatische EPG maar je weet nooit.....

Theo
Geplaatst:

Had je met de probleemgevallen de EPG-binding aan staan? Er zijn momenteel heel veel problemen met EPG-binding aan. Probeer het eens met die op uit? Je kan dan wel de programmering doen vanuit de guide, en daarna in de Planner EPG-binding uitzetten.

Ben benieuwd!

Geplaatst:
Citaat:
Had je met de probleemgevallen de EPG-binding aan staan? Er zijn momenteel heel veel problemen met EPG-binding aan. Probeer het eens met die op uit? Je kan dan wel de programmering doen vanuit de guide, en daarna in de Planner EPG-binding uitzetten.
Ben benieuwd!

Rob,

Ik heb een Philips DSR 7005 (= uitgeklede Inverto)...
Ik kan de EPG-binding in het menu niet uitzetten, heb nu de programmering gedaan via de timer, afwachten dus..

groeten,

Theo
Geplaatst:
Citaat:
...., heb nu de programmering gedaan via de timer, afwachten dus..

Ja, in feite dus ook vergelijkbaar met het uitzetten van de EPG-binding. Aangezien er momenteel veel problemen zijn met de EPG-binding, zou het mij niets verbazen als dit probleem hiermee is opgelost (of eigenlijk: omzeild).
Ik ben benieuwd.
Geplaatst:
Citaat:
Citaat:
...., heb nu de programmering gedaan via de timer, afwachten dus..

Ja, in feite dus ook vergelijkbaar met het uitzetten van de EPG-binding. Aangezien er momenteel veel problemen zijn met de EPG-binding, zou het mij niets verbazen als dit probleem hiermee is opgelost (of eigenlijk: omzeild).
Ik ben benieuwd.

Rob,

De DSR 7005 heeft vannacht waarschijnlijk een software bug gehad! Toen we vannochtend gingen kijken stond hij nog aan (ventilator draaide en harde schijf hoordden we ook) enhad niets opgenomen. Uit de Personnlijke Planner was wel de opname verdwenen. Wat we vreemd vonden was dat 90% vrij was terwijl geen opname geplanned stond? Ga het vanavond nog eens proberen. (Zie ook Philips forum over problemen met de ventilator) Heb jij dit met die ventilator/harde schijf wel eens gehad? Ik vermoed dat het te maken heeft met de bug, ondanks dat konden we de machine wel gewoon bedienen. Heb maar een harde reset (met fabrieksinstellingen, zonder formatteren) gedaan. We wachten af.....

groeten,

Theo
Geplaatst:

Er zijn met de Inverto ook stand-by problemen geweest. Die zijn recent opgelost.

We blijven benieuwd.

Geplaatst:
Citaat:
Er zijn met de Inverto ook stand-by problemen geweest. Die zijn recent opgelost.
We blijven benieuwd.

Rob,

Wat voor standbyproblemen waren dat?
Ik heb gebeld met de servicedesk van Philips, ze konden geen uitspraak doen over de termijn van de software-update....

groeten,

Theo
Geplaatst:

Wat jij meldde: HDD en CAM die niet werden uitgezet in stand-by, wat nu wel keurig gebeurt.

FTA heeft eind vorig jaar gewerkt aan een update voor de Philips: de inverto-klanten moesten daar op wachten.

Wat ik vermoed (en dus niet weet): Inverto/Lemon zijn nu aan de beurt voor een update. En ongetwijfeld gebruikt FTA de opgedane kennis voor de volgende Philips-update. Zo zal dat wel een wisselwerking zijn en blijven. En FTA is natuurlijk ook druk bezig aan de 8000; dat zal ook wel druk op de ketel zetten.

PS: heb je de factoryreset + reboot-truc al geprobeerd? Dat is een probaat middel tegen van alles en nog wat.

Geplaatst:

Heb gisteren geprobeerd met een opname geprogrameerd tot 01:00 uur en een 2'de opname vanaf 01:00 uur. ===> hetzelfde resultaat : zwart beeld na 01:00 uur.

Ga deze avond eens proberen om zonder EPG-binding een opname te doen.

Hou jullie op de hoogte.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen