Gast Geplaatst: 12 december 2000 Geplaatst: 12 december 2000 Hallo Nederland!<P>Ik probeer in Zweden de NL kanalen te ontvangen, maar na veelvuldig proberen nog steeds zwart beeld "steek de smartcard in de gleuf aub".<P>Philips dst5816, goldprogrammer, smd kaartje, geprobeert met Jazz, Philips, Funseka, Yoak, etc.<P>Bij het programmeren van de Eprom met goldprogrammer, krijg ik steeds een venstertje getiteld "verification errors" en een lijst met nummers.<BR>Vervolgens stug doorgaan en pic programmeren, met "verification ok" als gevolg.<P>Toch gebeurt er niets als ik de kaart in de philips receiver stop.<P>Heel erg op prijs gesteld als iemand mij kan vertellen wat er fout gaat.<P>Groeten uit zweden,<P>benni
Gast Geplaatst: 13 december 2000 Geplaatst: 13 december 2000 Zweedsebennie<P>Dit probleem ligt vaak in het gebruik van een verkeerde .hex file. In de downloadzone staan spec. files voor de philips. Als dit niet lukt probeer dan gewoon een andere loader. Een goede is aston.hex.<P>Groeten Borry<BR> <p>[This message has been edited by Borry (edited 13-12-2000).]
prutsie Geplaatst: 13 december 2000 Geplaatst: 13 december 2000 Helaas is een Philips secadoosje nogal een Hoe**nding, evenals de Pioneer, en andere "mediabox" achtigen. het probleem zal wel de gebruikte hexfile zijn. probeer de file die te vinden is op de mastercrdpagina eens, degene waarbij je via een crd file de eeprom beschrijven moet. ik ken mensen die hier prima ervaringen mee hebben. zelf heb ik deze ervaringen niet, ik heb een aston ci, en deze slikt de meeste files zonder blikken of blozen.<BR>Je hebt wel een ludipipo, en een phoenix programmer nodig voor deze files.<BR>Mocht je er niet uitkomen, meld dat even, stuur ik de juiste files wel.<BR>prutsie. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Geplaatst: 13 december 2000 Geplaatst: 13 december 2000 Hatsjiekiedee, erg verblijdt met zoveel compassie!!<P>Ik zal alles proberen wat aanbevolen wordt, en waarschijnlijk vannacht eens een updateje sturen...<P>3 pietsiekleine vraagjes:<P>1) kan het zijn dat de SMD's chip niet op de juiste plaats zit en bv geen contact maakt?? (want als ik die originale secakaart ook maar 3 mm eruit trek, krijg ik dezelfde foutmelding "steek seca kaart...")<P>2) moet je de kaart, als je hem voor het eerst gebruikt, misschien eerst "initialiseren" of zo?<P>3) Moet ik perse philips.hex gebruiken voor mijn philips receiver?<P>(deze jongen wil het ook graag leren!)<P>Thanx!
Gast Geplaatst: 13 december 2000 Geplaatst: 13 december 2000 Hoi Johan!<P>Die duck files heb ik ook geprobeert (nog bedankt!), maar intussen ben ik iets verder met de probleem definitie:<P>Ik kan de eeprom niet programmeren:Bij het programmeren van de EEPROM krijg ik ALTIJD (ca. 15x geprobeert met verschillende hex) hetzelfde probleem:<BR>- tijdens "verifying eeprom page. Please wait", streepjesbalkje schuift langzaam naar rechts maar stopt abrupt met de foutmelding in een nieuw window "verification errors". In dit venster staan 3 colommen (Address-Buffer-Chip) met een heleboel rijen nummbers&letters, waarbij onder chip alleen maar FF's. Als ik dan "ok" klik, wordt razendsnel alles gewist. <P>Als ik hierna de pic laad, en het berichtje "verify ok!" krijg gaat mijn hart al sneller kloppen. Tevergeefs echter, omdat bij controle van de eeprom (dmv "read") blijkt dat deze weer helemaal leeg is (FF overal).<P>Ik kan dus mijn eeprom niet programmeren.<P>Is die eeprom "kapot", of doe ik nog steeds iets verkeerd? (PS, alle instellingen die in diverse manuals/forums staan gebruik ik al)<P>NOGMAALS TUSENTALS TACK (bedankt in het zweeds :-)<P>
Gast Geplaatst: 13 december 2000 Geplaatst: 13 december 2000 Het ziet ernaar uit dat de kaart kapot is (en nog nooit heeft gewerkt) aangezien ik exact hetzelfde probleem in dit forum tegenkwam (http://www.sat4all.com/ubb_n/Forum2/HTML/000429.html)<P>Als dit ook jullie conclusie is, dan dank ik jullie vriendelijk voor alle hulp, en zal ik proberen een nieuwe smd te krijgen.<P>Of is er nog hoop? (Als Bush president kan worden, moet er toch voor iedereen hoop op eem wonder zijn?)<P>:-(((
Gast Geplaatst: 13 december 2000 Geplaatst: 13 december 2000 @Zweedsebennie,<P>Als het zo een groene kaart is met SMD chipjes, kan je voor de lol met een sterke loep eens HEEL goed kijken naar de soldeer kontaktjes van de chipjes. Meestal liggen de pootjes plat (1mm) op het printplaatje.<P>Had zelf ook zo'n exemplaar die het niet deed en -loep- onderzoek bracht een los zittend pootje aan het licht.<P>Tjsaaa... en dan maar even op zoek naar een heel klein soldeerboutje met superfijn puntje. (Het is mij gelukt en het kaartje werkt nu wel)<P>Succes,<P>Robert_NL<BR>
Bart Geplaatst: 13 december 2000 Geplaatst: 13 december 2000 lijkt mij dat het eeprom programmeren fout gaat? Zit er een handleiding bij je programmer? <P>Moet je PIC niet eerst met een loader.hex proggen dan via die loader de eeprom.hex (of .bin) en tot slot de philips.hex? Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs
Aanbevolen berichten