Gast Geplaatst: 3 januari 2007 Geplaatst: 3 januari 2007 heb hier een elec. keukenweegschaal die moeite heeft om zonder gewicht de nul positie aan te geven. als ik eerst een voorwerp erop leg en dan nul en daarna wegen doet hij het wel netjes. nu heb ik dat ding open gemaakt , je wilt niet weten hoe ze zo'n ding dichtmaken en zie een blok met vier draadjes twee gaan naar bovenkant blok naar druppel met daarboven de weeg plaat de andere gaat waarschijnlijk onder het blok ?? ook druppel ?? om de afstand tussen blok en bodem te meten ??? hoe werkt deze weegschaal ??? is het de afstand tot weegplaat door ?? condensator cap. ??? maar oke het is gek dat ik met gewicht wel gewicht kan meten zit er elec. een stel iets in of zorgen de duppels voor elkaars compensatie ???
Moderator Matchless Geplaatst: 4 januari 2007 Moderator Geplaatst: 4 januari 2007 meestal zit er een piezo element in die het gewicht meet. Ik heb eens dezelfde problemen gehad en het probleem was toen dat er een schroefje loszat. Ook is het belangrijk om hem (iig bij de mijne want dit is een miligram meter voor edelmetalen en karaat bepaling van edelstenen) waterpas te zetten. Ook nooit iets erop laten liggen. Problemen kunnen zijn: weegtafel scheef door teveel gewicht op de verkeerde plaats (bijv wegen op een hoekje) rubbertjes die de tafel ondersteunen kunnen uitgedroogd zijn. piezo heeft corrosie op de metalen delen. klemmen van de weegtafel aan het huis. mischien heb je er iets aan.. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen