Ga naar inhoud

ADSL/VOIP vs. ISDN

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In de nieuwe situatie maak ik geen gebruik meer van het ISDN signaal, is dan de ISDN splitter overbodig? Kan het line-in signaal dan direct naar het modem? Hier komt het telefoonsigaal in principer via VOIP weer uit.

Geplaatst:

Het zal niets uitmaken of je het met of zonder splitter doet. Een modem kan, in tegenstelling tot een telefoon, met het hele signaal overweg.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Geplaatst:

Een binnenkomend "rinkel" signaal verstoort je dsl signaal.

De splitter zorgt ervoor dat dit niet gebeurt.

Zolang je nog op de oude manier kunt bellen "Er is kiestoon" kun je ook nog gebeld worden. Op moment dat dit niet meer lukt kun je gerust de splitter afkoppelen.

In een aantal gevallen verbeterd dan de demping van de lijn heel iets waardoor vervolgens een iets snellere dsl verbinding gerealiseerd kan worden.

Geplaatst:
Citaat:
Zolang je nog op de oude manier kunt bellen "Er is kiestoon" kun je ook nog gebeld worden. Op moment dat dit niet meer lukt kun je gerust de splitter afkoppelen.

Het is me niet geheel duidelijk wat je hiermee bedoeld. Kun je het nader verklaren?

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Geplaatst:

Simpel:

stel je zou alle nieuwe voip spulletjes afkoppelen en

weer op de oude vertrouwde manier via isdn gaan bellen en dat lukt nog steeds dan is de splitter nog noodzakelijk.

Lukt dat niet meer dan kan de splitter ertussenuit.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen