Ga naar inhoud


[500S] Verkeerde software in dreambox geladen


butske

Aanbevolen berichten

Hallo sat hobbyisten

 

Na een weekje met mijn nieuwe DM 500 gerommelt te hebben is hij nu blijkbaar stuk. Ik had er de nieuwe pli-garnet opgezet, en de settings van Pet. Het e.e.a. werkte goed, zelfs premiere had ik met wat experimenteren in var voor elkaar. Tot ik van morgen een een bin file tegen kwam met de naam Dreamsoft update.

Aangezien ik niet wist waar ik die bin file moest laten, heb ik die in temp gezet, en zoals ik ergens gelezen had gerenamed naar root.cramfs. Onder de blauwe knop heb ik toen een handmatige instalatie gedaan, (Stom Stom) image gewist en die bin file blijkbaar geladen. (DM 500 dood)

Met Dreamup connect de box nog wel, maar geeft allerlei foutmeldingen. Erease lukt niet, en ook de nieuwe flash wordt voortijdig afgebroken.

 

De vraag is er misschien iemand die weet hoe ik er weer een werkend image in kan krijgen.

 

Alle tips welkom, want ik begrijp nog niet veel van de Dreambox.

 

Alvast bedankt Butske

Link naar reactie
Delen op andere sites


Butske,

 

Niet echt handig, maar ja iedereen moet het leren. Dreamsoft is firmware bedoeld voor @sat en enkele andere satelietontvangers.

 

Gebruik dreamup met uitsluitend een nulkabel eraan. Gebruik wel versie 2.18 of 2.41 van dreamup. En je hebt uiteraard een goede compoort nodig van je pc. Op www.dreamboxworld staat alle downloadable image ( extensie = .img ). Gebruik uitsluitend images bedoeld voor de 500.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt paardengek voor de snelle reactie, klopt ik had het kunnen weten m,n Humax gebruikt immers ook een bin voor sommige toepassingen, heb die er ook vanmorgen ingezet en die doet het gelukkig wel.

Ik was in de veronderstelling dat die dreamudate enkel een cam zou laden in de box. Maar ja aldoende leert men word wel eens gezegt.

Ga nu met alleen nulmodemkabel nog eens proberen of het lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij doet het weer,maar nu weet ik nog niet hoe ik die cam in het apparaat moet krijgen, zodat hij hetzelfde doet als mijn Humax 5400. Met een eenvoudige keybin gaat het blijkbaar niet. Ik zie zoveel verschillende cams dat het e.e.a. er niet bepaald envoudiger op wordt CCcam evocam cam3 newcam Gbox enz. CCcam zit blijkbaar in pli, maar die zie ik nergens.

Welke cam kan er het beste in, en hoe installeer je die.

 

Misschien iemand een tip ?

 

nogmaals mijn dank Butske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de Garnet erin plaatst dan zit de CCcam er standaard al in. Even via de blauwe toets softcaminstellingen, defaultcam en groene toets en klaar ben je.

En dan op zoek naar sleuteltjes of een kaart erin.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...