Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een duitse site , meld vandaag , dat de RTL Groep , duitsland , mogelijk zijn zendmachtiging , mag in leveren , als de RTL groep , vast houd aan de codering via entavio.

Sat1pro7 , is slimmer geweest , en zich terug getrokken uit entavio

Geplaatst:
Citaat:
Die CDU-Fraktion in Mecklenburg-Vorpommern hat Privatsendern indirekt mit dem Entzug der Sendelizenz gedroht

Er staat dus dat de CDU-fractie in Mecklenburg-Voorpommeren gedreigt heeft met het indirect intrekken van de zendlicentie. Dat gaat dus om één partij in één deelstaat die vind dat dat moet gebeuren om de reden dat veel mensen het gaan missen als het betalend wordt.

Helemaal geen concrete bedreigingen dus, daarnaast kan de deelstaat dat helemaal niet doen, dat kan alleen de deelstaat waarin de licentie is aangevraagd (RTL zit in Keulen dus dat zou Noord-Rijnland-Westfalen zijn).

Echter vergeten we (ook ik bij het typen van dit bericht) één ding: RTL heeft natuurlijk een Luxemburgse licentie.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Geplaatst:

Storm dus in een glas water. Vraag me af hoe 1 bondsstaat dit wil bereiken aangezien de beam van Astra onder andere geheel Duitsland beslaat.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

Geplaatst:
Citaat:
Storm dus in een glas water. Vraag me af hoe 1 bondsstaat dit wil bereiken aangezien de beam van Astra onder andere geheel Duitsland beslaat.

Klopt. Niet van de satelliet kunnen zij het tegenhouden. Maar RTL Television zendt ook nog regionaal uit via de ether. Ik weet niet of dat ook in Mecklenburg-Vorpommern (MV)is. Maar ik weet in iedergeval dat zij in Nordrhein-Westfalen ter hoogte van Venlo via de ether uitzenden en te ontvangen zijn en in het noordelijk Duitsland in Niedersachsen bij Travemünde.
Hiervoor hebben zij dus wel toestemming nodig. Deze toestemming kan worden ingetrokken en dan kan RTL het schudden. Ook voor toekomstige uitzendingen via de dvb-t.
Of er een regionale uitzending van RTL is in MV weet ik niet. Toen ik in Travemünde was, was dat een grensstad met de DDR en MV dus nog een onderdeel van dat land. Daar zond toen de Deutsch Fernsehfunk (DFF) uit.
Maar hier de site naar
RTL Regional
Geplaatst:

Ja

maar als de privatfernsehsender uit het dualsystem stappen,

dan is voor hen (de private=commerciele) enkel de overweging nog een internationale satellietvogel voor uitstraling te kiezen de enig juiste (die hebben ze namelijk al)

die misschien zelfs goedkoper is voor het hele bedrijf mbt tot bijdragen en rechten etc.

politiek dreigt omdat er natuurlijk veel brieven aan die politici zijn geschreven... maar dreigt met een peperkoeken knuppel

de vrije markt principes zijn belangrijker en de macht van dergelijke firma's is immers veel groter dan die dreiging van de politiek die tegen de EU regels in druisen.

cheers

We Live And Die

Morcheeba

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen