Ga naar inhoud


[VisionNet TG 9500 PVR] ervaringen gevraagd


Golfdiesel

Aanbevolen berichten


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Komt er een versie met ethernet dan?

Zo niet dan is dat makkelijk op te lossen door een kleine NAS erbij te zetten voor de storage. Ik heb er laatst een gezien die een ook USB aansluiting had. Dan neem je op op de NAS en die kan je benaderen via je netwerk, dan zal de snelheid ook hoger zijn lijkt mij.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik me afvraag is of de USB poorten niet alleen voor een USB stick en camera's geschikt zijn maar of er ook andere aparatuur op kan worden aangesloten. Daarbij denk ik vooral aan een wireless USB adapter (en dan zou wachten op ethernet versie niet echt nodig zijn).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb een VisionNet TG 9500 PVR gekocht, maar heb er problemen mee.

Ondanks dat ik een Twin LNB heb aangesloten (tuner 1 en tuner 2 afzonderlijk van elkaar te gebruiken) kan ik niet opnemen op een kanaal van bijvoorbeeld tuner 2 en tegelijk een kanaal kijken op tuner 1

 

Ik programeer met ´Menu, opname Schema´ een opname op tuner 2 (15 minuten, RTL4) en zet vervolgens een kanaal op (om te kijken) van Tuner 1 (SBS6)

 

Op het moment dat de PVR moet gaan opnemen komt er een geanimeerde wekker op het scherm en vervolgens schakelt de PVR automatische over naar het kanaal dat ik geprogrammeerd heb om op te nemen (tuner 2, RTL4)

 

Ik kijk (om het te proberen) een minuut naar dit beeld (RTL4 van Tuner 2, opname) en schakel vervolgens over naar een kanaal op tuner 1 (SBS6) om te kijken.

 

Op de ingestelde eindtijd springt het beeld weer terug naar het geprogrammeerde opnamekanaal van tuner 2. (RTL4)

 

De opname blijft echter doorlopen (te zien op het display van de PVR zelf)

 

Vervolgens druk ik op de knop ‘PVR list’ op de afstandsbediening en zie in het getoonde overzicht een ® voor de zojuist opgenomen videofile (RTL4)

 

Na het drukken op de ‘stop’ knop stopt de opname pas.

 

Ik moet dan met de knop ‘exit’ uit dit scherm want ik kan de file nu niet rechtstreeks afspelen.

 

Na het (nogmaals) drukken van de knop ‘PVR list’ krijg ik het overzicht weer te zien en kan ik de zojuist opgenomen videofile afspelen door deze te selecteren en op de ‘Play’ knop te drukken.

 

De opgenomen video begint af te spelen.

 

Echter speelt deze file de eerste minuut (die ik dus live mee heb gekeken tijdens de opname) en springt dan door (14 minuten verder) naar het punt waarop de opname volgens de ingeprogrammeerde eindtijd zou stoppen en speelt vervolgens door tot het punt dat ik de opname handmatig heb gestopt.

 

Ook een geprogrameerde opname van een film waarbij ik de PVR gewoon op het kanaal laat staan welke ik op dat moment opneem, loopt mis.

Ik programeer bijvoorbeeld een film van 2 uur en 15 min en hij neemt dan maar 1 uur en 40 minuten op.

 

Ik maak gebruik van een Canaal digitaal kaart in het smartcard slot en een Canaal Vlaanderen kaart in de common interface.

Het uitsluitend gebruik maken van 1 kaart heeft geen invloed.

 

Het gebruik van een interne harddisk of USB schijf maakt geen verschil.

 

Voor Simon-NL : Volgens mij kun je alleen storage aansluiten op de USB aansluiting.

 

De importeur zou nog contact met me opnemen, maar ik ben de afgelopen week een weekje met vakantie geweest.

Heb dus nog geen oplossing voor dit probleem.

 

Als je een computer aan het apparaat hangt, ziet het de computer de VisionNet als externe schijf.

 

Weet overigens iemand of (en zoja waar) er een kanalen editor beschikbaar is voor dit apparaat ?

 

Xtrend ET9000

Skybox S9

Openbox S9

Dreambox DM500

Dreambox DM500

 

CD basis

TVV Basis + TVV Vlaamse zenders

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heb ik een editor gevonden (maar het probleem is nog niet opgelost)

De importeur geeft aan dat het het mogelijk moet zijn om 2 kanalen simultaan op te nemen terwijl je er 2 kijkt (pip).

Er lijkt dus iets niet goed te zijn met mijn apparaat.

Volgens de importeur hoef ik me geen zorgen te maken en komt alles goed ;-)

Xtrend ET9000

Skybox S9

Openbox S9

Dreambox DM500

Dreambox DM500

 

CD basis

TVV Basis + TVV Vlaamse zenders

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jeffrey Ben heel nieuwsgierig naar de oplossing en de antwoorden van de importeur. Ik ben zelf ook in de markt voor deze ontvanger maar dan moet het wel goed werken. Heb je overigens ervaring met de componentaansluiting, geeft dat beter beeld dan scart?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Golfdiesel; http://xvision.board.to (als het niet lukt, wil ik je de editor wel ff mailen)

@ Simon-nl; Het communiceert wat lastig met de dealer omdat ik pas omstreeks 17.30 uur thuis ben van m'n werk en de de persoon die me helpt regelmatig op pad is en ook op tijd naar huis wil.....

Wat betreft de componentaansluiting; Ik maak gebruik van een LCD TV die ik via scart heb aangesloten. Verder gaat de componentuitgang naar mijn beamer.

Ik kan dit dus niet echt vergelijken.

Als ik eens tijd heb, zal ik het eens omsteken, maar waarom zou de component uitgang beter moeten zijn ?

Xtrend ET9000

Skybox S9

Openbox S9

Dreambox DM500

Dreambox DM500

 

CD basis

TVV Basis + TVV Vlaamse zenders

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn DVD speler geeft duidelijk mooier beeld via Component dan via RGB Scart, maar ik moet zeggen dat dat ook komt omdat het wel progressive scan via component biedt maar niet via RGB als ik me niet vergis.

Nou hebben we natuurlijk geen progressive scan op sat receivers.... dus ik weet niet of er verschil is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een VisionNet TG 9500 PVR gekocht, maar heb er problemen mee.

Ondanks dat ik een Twin LNB heb aangesloten (tuner 1 en tuner 2 afzonderlijk van elkaar te gebruiken) kan ik niet opnemen op een kanaal van bijvoorbeeld tuner 2 en tegelijk een kanaal kijken op tuner 1

 

Ik programeer met ´Menu, opname Schema´ een opname op tuner 2 (15 minuten, RTL4) en zet vervolgens een kanaal op (om te kijken) van Tuner 1 (SBS6)

 

Op het moment dat de PVR moet gaan opnemen komt er een geanimeerde wekker op het scherm en vervolgens schakelt de PVR automatische over naar het kanaal dat ik geprogrammeerd heb om op te nemen (tuner 2, RTL4)

 

Ik kijk (om het te proberen) een minuut naar dit beeld (RTL4 van Tuner 2, opname) en schakel vervolgens over naar een kanaal op tuner 1 (SBS6) om te kijken.

 

Op de ingestelde eindtijd springt het beeld weer terug naar het geprogrammeerde opnamekanaal van tuner 2. (RTL4)

 

De opname blijft echter doorlopen (te zien op het display van de PVR zelf)

 

Vervolgens druk ik op de knop ‘PVR list’ op de afstandsbediening en zie in het getoonde overzicht een ® voor de zojuist opgenomen videofile (RTL4)

 

Na het drukken op de ‘stop’ knop stopt de opname pas.

 

Ik moet dan met de knop ‘exit’ uit dit scherm want ik kan de file nu niet rechtstreeks afspelen.

 

Na het (nogmaals) drukken van de knop ‘PVR list’ krijg ik het overzicht weer te zien en kan ik de zojuist opgenomen videofile afspelen door deze te selecteren en op de ‘Play’ knop te drukken.

 

De opgenomen video begint af te spelen.

 

Echter speelt deze file de eerste minuut (die ik dus live mee heb gekeken tijdens de opname) en springt dan door (14 minuten verder) naar het punt waarop de opname volgens de ingeprogrammeerde eindtijd zou stoppen en speelt vervolgens door tot het punt dat ik de opname handmatig heb gestopt.

 

Ook een geprogrameerde opname van een film waarbij ik de PVR gewoon op het kanaal laat staan welke ik op dat moment opneem, loopt mis.

Ik programeer bijvoorbeeld een film van 2 uur en 15 min en hij neemt dan maar 1 uur en 40 minuten op.

 

Ik maak gebruik van een Canaal digitaal kaart in het smartcard slot en een Canaal Vlaanderen kaart in de common interface.

Het uitsluitend gebruik maken van 1 kaart heeft geen invloed.

 

Het gebruik van een interne harddisk of USB schijf maakt geen verschil

 

Ik heb de zefde problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...