Ga naar inhoud


Activatie CD card onmogelijk?


Gast Midyan

Aanbevolen berichten

Ok heb al heel wat verhalen hierover gelezen maar mijn antwoord heb ik nog steeds niet met mijn extreme betreffende de update van mijn originele CD card, heb alles al geprobeerd maar geen succes wie heeft de juiste tip ?? Ontvang alleen maar fta zenders maar niet 1, 2, en 3 welke zender kun je evt nog meer een puls op krijgen ?

 

Midyan

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik zie dat ie in een Cas slot zit, ik bedenk me nu ineens dat ik hem vroeger altijd met mijn strong ontvanger activeerde, en eigenlijk nooit met deze extreme, enne wat betrefd ci slots staat er bij 1 en 2 not installed...machine werkt met tetracrypt 1.00 ci interface is 3.0.3

 

Midyan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
ik zie dat ie in een Cas slot zit, ik bedenk me nu ineens dat ik hem vroeger altijd met mijn strong ontvanger activeerde, en eigenlijk nooit met deze extreme, enne wat betrefd ci slots staat er bij 1 en 2 not installed...machine werkt met tetracrypt 1.00 ci interface is 3.0.3

Midyan


Tetracrypt heeft al meer dan twee jaar last, dat de updates van canal digitaal niet binnenkomen. Zet er in plaats van tetracrypt, maar eens pentacrypt 1.20 erin. Dan werken de maandelijkse updates in ieder geval wel. Hoe dat weer precies gaat weet ik effe niet meer. Je hebt in ieder geval een magic programmer nodig, die je in de cardreader stopt en via serieel van andere firmware ( pentacrypt ) voorziet.
In de xtreme / arnion / andere ontvangers subforum staat er vast wel wat over in.

Hoe dat gaat ( gevonden via google ):

Citaat:
Dit kan je zo doen :

Hoe zet ik een crypt op mijn Extreme

Ik ga er hier vanuit dat de Extreme al omgebouwd is naar tetra of penta enz. er staat dus
geen Ucas meer op.

Benodigheden:

Magic- of twin programmer
Het programma Magic Load ( magic module loader )
Een kabel tussen computer en programmer (Male/Female seriele kabel)

1. Set de receiver aan op een FTA kanaal b.v. BVN
2. Ga naar het CA menu en selecteer prepare for loading in het juiste slot (penta, tetra enz) (Pincode 0317)
3. Zet de Extreme uit en daarna weer aan
4. Als het goed is staat de Extreme nu in dreamload, dreemboot enz.
5. Start het programma Magic Load
6. Controleer of je de juiste com hebt. (Meestal Com 1)
7. Steek de programmer in de Extreme, er moet een groen of rood lampje lampje gaan branden
8. Druk op Connect, het programa geeft nu aan connected
9. Druk op program module
10. Selecteer de crypt die je wilt laden
11. Hij gaat meteen programeren, er komt een rood lampje bij en die knippert
12. Als hij klaar is geeft hij aan Module Loaded
13. Druk op Disconnect
14. Verwijder de programmer uit de Extreme
15. Zet de Extreme uit en daarna weer aan
16. Als het goed is is de Extreme klaar voor gebruik.

Succes


Uiteraard is dit voor eigen risico, wanneer het fout mocht gaan. Aart44 hier op sat 4all kan het waarschijnlijk wat specifieker uitleggen.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dank je paardengek ik ga dit eens proberen maar voor de time being wil ik ff op zoek naar iemand bij mij in de buurt om te kijken of die de kaart wel kan upgraden...dus als er iemand in de omgeving van Delft woont die mij hierbij wil helpen heel graag.

 

Midyan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik zit dan wel niet in de buurt, maar ik wil je kaartje wel in mijn seca tuner activeren/upgraden hoor.
Succes verzekerd.


Dank je voor het aanbod maar je zit iets te ver weg, volgens mij aan het feit dat ik geen reactie krijg is het of omdat niemand hier in de buurt woont met een sat of dat ze niet willen helpen, arme ik, dan hoop ik dat iemand mij in de regio zuidholland kan vertellen wat een goede en betrouwbare sat shop is...dank alvast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...