Sigma Geplaatst: 5 januari 2007 Geplaatst: 5 januari 2007 Wie kan me helpen ik heb mijn C schijf per ongelijk geformatteerd nu heb ik veel dingen die daar op stonden terug gevonden zoals foto's heb deze naar een partitie gekopieerd maar krijg deze nu niet geopend Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Gast Geplaatst: 5 januari 2007 Geplaatst: 5 januari 2007 nooit naar dezelfde schijf kopieren altijd op een tweede schijf opslaan.omdat hij zo de oude gegevens overschrijft getdataback is een redelijk programma hiervoor.maar eerst een 2e schijf erin mss een beetje onduidelijk zo mss beter 1 geformateerde schijf in een andere pc hangen 2 hierop getdataback laten zoeken naar bestanden 3 deze op de andere schijf laten herstellen (kopieren)
Sigma Geplaatst: 5 januari 2007 Auteur Geplaatst: 5 januari 2007 de bestanden zijn met getdataback op een andere schijf gezet die als disk 3 in mijn PC hangt maar kijg ze niet geopend Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
WPW Geplaatst: 5 januari 2007 Geplaatst: 5 januari 2007 Foutmelding? en als je de geformateerde schijf loshaalt? gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Sigma Geplaatst: 5 januari 2007 Auteur Geplaatst: 5 januari 2007 PC geeft aan dat bestand niet compleet is schijf los haalen haald niets uit file tag is uit het bestand weg Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
WPW Geplaatst: 5 januari 2007 Geplaatst: 5 januari 2007 Dan heeft getdataback niet de juiste blokken bij elkaar gezet, je bedoelt toch IN het bestand en niet de extensie? gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Sigma Geplaatst: 5 januari 2007 Auteur Geplaatst: 5 januari 2007 ja in het bestand de extensie geeft hij goed weer Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
WPW Geplaatst: 5 januari 2007 Geplaatst: 5 januari 2007 Ok, mja dan zijn er 1 of meerdere blokken niet juist, als de allocation tabel eenmaal weg is dan blijft het een grote gok of je alles bij elkaar krijgt wat bij elkaar hoort, heb je geen backup oid.? gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Sigma Geplaatst: 5 januari 2007 Auteur Geplaatst: 5 januari 2007 Heb je enigszins ervaring met het programma GetDataBack? Ik vraag me dan namelijk af of ik de blokken ongeveer zelf kan kalibreren zodat ik toch nog complete bestanden kan maken. Is het ook mogelijk dat de file-tags van het ene bestand nog aan het einde van het vorige bestand staan, aangezien de blokken niet geheel zouden kloppen volgens jou. Zelf weet ik niet zeker of de Allocation-tabel weg is, hoe kan ik dit controleren? Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
WPW Geplaatst: 5 januari 2007 Geplaatst: 5 januari 2007 Citaat: Heb je enigszins ervaring met het programma GetDataBack? Enigzins, ze werken allemaal eender. Citaat: Ik vraag me dan namelijk af of ik de blokken ongeveer zelf kan kalibreren zodat ik toch nog complete bestanden kan maken. Is het ook mogelijk dat de file-tags van het ene bestand nog aan het einde van het vorige bestand staan, aangezien de blokken niet geheel zouden kloppen volgens jou. Ja en nee, de blokken zoals je ze bekijkt als bestand hebben geen relatie aangezien dit op een hoger nivo zit en dus als 1 bestand word gezien. Als je met de hand met een sector editor aan de gang gaat kan je wel die blok referencies zien maar dan moet je wel weten wat je doet. Volgens mij heeft knoppix een sector editor en anders de partition magic gnome ISO. Vroeger deed ik dan met norton diskedit, nu met gnome. Citaat: Zelf weet ik niet zeker of de Allocation-tabel weg is, hoe kan ik dit controleren? Met een sector editor, zie boven. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Sigma Geplaatst: 5 januari 2007 Auteur Geplaatst: 5 januari 2007 Oké ik ga nog even verder zoeken bedankt tot dus ver Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Sigma Geplaatst: 6 januari 2007 Auteur Geplaatst: 6 januari 2007 Ik heb nu de CD gebruikt van GPartEd. Hierop stond een programma waarmee ik wat informatie heb kunnen bekijken en oude partities heb kunnen "vinden". Maar nu geeft dit programma (Testdisk) bij de analyse de volgende foutmeldingen aan: - CHECK_NTFS: Incorrect number of sectors per track 10 (NTFS) != 63 (HD) - CHECK_NTFS: Incorrect number of heads/cylinders 251 (NTFS) != 16 (HD) - Warning: Bad starting head (CHS and LBA don't match) - Warning: Bad ending head (CHS and LBA don't match) - Warning: Current number of heads per cylinder is 16 but the correct value may be 255. Zou iemand mij hierover kunnen inlichten wat dit precies inhoud, en nog belangrijker; hoe ik dit kan oplossen. Naar mijn gevoel kan dit de oorzaak zijn van de problemen met het terughalen van de gegevens op de HDD. update: naam van programma toegevoegd Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Gast Geplaatst: 6 januari 2007 Geplaatst: 6 januari 2007 ik kan het fout hebben maar volgens mij is de schijf niet geformateerd maar is de opstart sector overschreven. deze kun je herstellen maar hoe precies weet ik niet.het is me ooit eens gelukt maar dit was meer toeval. je moet in ieder geval dan opstarten met de cd van windows.en tijdens de setup kom je iets in die trent tegen.succes
Sigma Geplaatst: 6 januari 2007 Auteur Geplaatst: 6 januari 2007 De schijf is voor 100% zeker (snel) geformatteerd. Toen is er opnieuw Windows XP op gezet. Hierna is pas gebleken dat het op de verkeerde schijf is gezet (en dus op de geformatteerde schijf). Het is me net wel gelukt om de heads te veranderen van 16 naar 255. Hierdoor zijn een deel van de bestanden wel weer te herstellen, maar nog lang niet alles. Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
marco24 Geplaatst: 6 januari 2007 Geplaatst: 6 januari 2007 je hebt windows er al op gezet na het formatteren? dan overschrijf je definitief delen van de schijf (dus voor dat deel van de schijf geen recovery meer mogelijk) zelf ooit een keer in dos meegemaakt dat de schijf na het defragmenteren ineens leeg was toen redde norton disk doktor me uit de nood. succes
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen