Ga naar inhoud


PC films via dreambox op TV ???


JB_Walton

Aanbevolen berichten


Ik heb .avi geconverteer naar .ts zoals appiemulder heeft beschreven hierboven. Maar ik krijg bij sommige films bij het afspelen van deze .ts bestand, dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld. Ook niet als ik bij het afspelen op de DB de film even pauzeer en weer start..

 

Weet iemand hoe dit kan en of hiertegen iets te doen valt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Appie... hoe kan het dat sommige AVI's perfect worden omgezet en kunnen gewoon met goed beeld en geluid worden afgespeeld op de DB en andere Avi's weer niet?? Ik heb nu Divx(avi) files willen converteren en dat doet hij wel, maar het bestand is te klein voor een film en ik krijg ook alleen geluid te horen, terwijl als ik dit avi afspeel in VLC(door stream niet aan te vinken) dan doet hij het perfect op de pc.???

Dreambox 500HD, Gemini 4.7 CCcam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

VLC kan natuurlijk niet alles...

 

@ircom

Probeer eens met onderstaande instelling te spelen.

[instellingen][Preferences][Geavanceerde opties] aanvinken

[Audio][Audio desynchronisatie compenseren]

 

@JB_Walton

Ja er zijn ook andere images voor de DM7025, maar ik hou het eerst op de Gemini 2.0

Bij sommige andere images daar moet je handmatig de cams toevoegen. (Te veel werk)

En ik heb zelf geen zin om steeds andere images er op te zetten. (eerst wachten op goede multiboot)

Op deel 2 van je vraag, ja dit heb ik ergens gelezen. (ik wacht wel op de gemini versie)

 

@masterlee

Dit heeft te maken met de resolutie, denk dat je de vergroting op 2 moet zetten.

Als het een HD opname is, dan de vergroting op 0.25

Zie mijn eerste omschrijving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@appiemulder

Helaas het werkt niet met veranderen van de scale. Heb hem op 2 en een keer op 0.25 geprobeerd. Als ik de file afspeel op de DB(beide keren) dan springt ie na 5 seconden op pauze, als ik hem dan terug aanzet heb ik alleen geluid en als ik dan vooruit spoel doet ie helemaal niets en springt het beeld op RADIO MODE of iets dergelijks.

 

Oh ja en de TS file is ook een stuk kleiner dan de originele avi bij deze divx bestanden. Bijv een 700MB-avi werd 80MB-avi en een 40MB avi werd 10MB

Dreambox 500HD, Gemini 4.7 CCcam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

@masterlee

Ik had reeds aangegeven dat VLC niet alles kan.

De default PAL resolutie van de DM is 720x576 of 768x576

Je moet er dus voor zorgen dat de avi ook ongeveer deze resolutie krijgt.

Je kunt met het freeware programma GSpot kijken wat de resolutie van je avi is.

Als je avi bv 512x384 is, dan scale 1,25 = 640x480 en 1,5 = 768x576, kies dus de laatste.

Er zijn natuurlijk veel meer programmas waarmee je kunt scalen, en dan alsnog met VLC een TS maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@masterlee

384x382 is niet een juiste verhouding, dit moet zijn 4x3 ipv 1x1.

Dus vooraf reeds verkeerd geconverteerd naar Divx, de dm kan wel iets compenseren, maar dit verschil is te groot.

Probeer eens met onderstaande instelling te spelen.

[instellingen][Preferences][Geavanceerde opties] aanvinken

[Video][video cropping][4x3]

Of andere instellingen op deze pagina...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@appiemulder

ik heb de scale op 0,80 gezet maar hij speelde hem direct af in RADIO MODE. Het is nu echt de uitdaging geworden om die file te kunnen omzetten naar een ts formaat die herkent wordt door de DM. PS: als ik de ts file met de pc wil afspelen, krijg ik ook geen beeld hoor.. lijkt wel of hij alleen de audio omzet en de video achterwege laat(vandaar dat de bestanden zo klein worden na conversie..denk ik?)

Dreambox 500HD, Gemini 4.7 CCcam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

@appiemulder

Geen probleem hoor.. je hebt me in ieder geval 99% op weg geholpen. Alleen ben ik van het koppige soort dat tot diep in de nacht(en) ga proberen uit te zoeken hoe die files toch te laten omzetten. En als het ECHT niet lukt, dan misschien gewoon streamen, maar daar ben ik geen fan van op een of andere manier.

 

Tof dat je me zover hebt gebracht.!

Dreambox 500HD, Gemini 4.7 CCcam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...