Ga naar inhoud

Diseqc omschakelprobleem tussen Astra 28,2°oost en Astra 19,2° oost

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, ik heb het volgende probleem.

Bij het omschakelen tussen zenders op 28°oost (BBC,ITV) en zenders op 19° oost happert er wat met mijn diseqc switch.

Ga ik bijvoorbeeld van BBC1 naar Nederland1 dan blijft het beeld zwart. Ga ik dan naar een andere zender, bijvoorbeeld ARD en dan naar Nederland1 heb ik weer beeld.

Mijn Diseqc schakeling is nogal ingewikkeld. Ik zal het proberen duidelijk te maken:

Ik heb 2 schotels met 2 quattro LNC´s die zijn aangesloten op een 13 x 8 Diseqc switch (Technisat GigaSwitch)

De ene schotel staat vast op Astra 19,2°oost en de andere is draaibaar maar staat meestal op Hotbird 13°oost.

Op één van de 8 uitgangen van die GigaSwitch heb ik een kleine 2 x 1 switch aangesloten en lus daarmee een 3de LNC in de Astra 19,2°oost vaste schotel naar één van mijn ontvangers (woonkamer) door. Die 3de LNC kijkt loenzend naar Astra 28,2°oost. Zodoende heb ik in de woonkamer alle 19,2° en 28,2° programma´s zonder dat de draaibare schotel van pas komt.

Nu lees ik in deze thread dat er meer mensen met dit probleem zijn, vandaar dat ik hierover een thread in dit forum geopend heb.

Geplaatst:

Misschien heb je een instelling >diseqc repeat< in de opties van je receiver.

Die zou je kunnen proberen aan te zetten.

Ik draai zelf met een multiswitch 17/8, het maakt eigenlijk niet uit hoe ik hem instel met een dreambox, werkt altijd goed. De enige die wel eens het spoor bijster was is de 7025. Na het aanvinken van deze optie alle probs voorbij.

Sukses,

Roodkapke

PLinux member

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen