Pestvogel Geplaatst: 6 januari 2007 Geplaatst: 6 januari 2007 Hallo, Sinds een paar dagen voert Windows een schijfcontrole van een partitie uit bij het opstarten.Ik heb geen idee wat de oorzaak is en hoe het te verhelpen. Weet iemand hoe ik hier van af kan komen ? B.v.d. Pestvogel
raptor Geplaatst: 6 januari 2007 Geplaatst: 6 januari 2007 meestal is er iets met de structuur van je schijf niet in orde en zal er dus een probleem aanwezig zijn. ook kan je hd defect zijn en dus zou ik bij de fabrikant van je hd even een diagnose disk downloaden om zo te kijken of ie naar de eeuwige jachtvelden is.
Thomas2000 Geplaatst: 6 januari 2007 Geplaatst: 6 januari 2007 Een surface scan? Dat heb ik ook gehad en kapte em aldoor af want ik had geen zin om die surface af te laten lopen. Toen em een keertje 's nachts door laten lopen en daarna nooit meer een scan gehad. Of heb je een Hewlett Packard ScanJet 5100c-scanner? Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Morgothzz Geplaatst: 6 januari 2007 Geplaatst: 6 januari 2007 Als je de controle uitschakel los je het probleem niet op. Je kan het wel tijdelijk uitschakelen, het probleem opzoeken en verhelpen (checken door handmatig schijfcontrole uit te voeren) en daarna weer aanzetten. Je kan deze automatische schijfcontrole uitschakelen, zodat het opstarten dan geen vertraging oploopt. In het Windows-register (Start, Uitvoeren, en typ Regedit) opent daarvoor de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\System CurrentControlSet\Control\Session Manager. In het rechtervenster klikt je met rechts op AutoChckTimeOut en kiest u Wijzigen. Geef een 0 op in het vak Waardegegevens en klik op OK Verlaat het register Bestand, Afsluiten) en start Windows opnieuw op. Regards 'Life Is A Joke'
Coliseo Geplaatst: 6 januari 2007 Geplaatst: 6 januari 2007 Ik heb hetzelfde probleem opgelost door een slecht contact in de bekabeling tussen bord en harde schijf te "herstellen". Om de paar maanden start er een schijfcontrole bij het opstarten. Als ik dan eens met de kabels rammel en de contacten aandruk, ben ik weer voor een tijdje gerust. Vroeg of laat zal ik natuurlijk de bekabeling eens moeten laten vervangen, maar dit is voorlopig niet dringend.
Pestvogel Geplaatst: 7 januari 2007 Auteur Geplaatst: 7 januari 2007 Bedankt voor het meedenken, maar e.e.a. gaf geen afdoende oplossing. Wel bleef schijfcontrole weg, maar het opstarten duurde zeker 3 minuten en de hd stond te rammelen als een gek.Het probleem is begonnen na een automatische update van Bill Gates, waarbij onder meer IE 7 werd geinstalleerd. Teneinde raad heb ik een backup met Norton Ghost erop gezet.Die was weliswaar enige maanden oud waardoor ik nogal wat progjes opnieuw moest installen, maar het probleem is weg en alles loopt weer als een tierelier.Ben benieuwd wat er gebeurd bij de volgende update. Ik heb voor alle zekerheid maar een goede schone backup van dit moment gemaakt. Allen hartelijk dank. Groetjes,Pestvogel.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen