mati Geplaatst: 7 januari 2007 Geplaatst: 7 januari 2007 De rechten van mijn com poort staan na het booten op: linux2:/dev # ls -l ttyS0 crw-rw---- 1 root uucp 4, 64 Jan 7 00:25 ttyS0 Ik heb een PHP script op mijn apache server dat gebruikt maakt van ttyS0. Het heeft alleen niet voldoende rechten om ttyS0 te gebruiken. Apache log: HEYU: Can't open tty line. Check the permissions. Als ik handmatig chmod a+rw ttyS0 uitvoer, werkt alles naar behoren. linux2:/dev # ls -l ttyS0 crw-rw-rw- 1 root uucp 4, 64 Jan 7 00:25 ttyS0 Als ik de computer opnieuw opstart beginnen de problemen opnieuw. Niet iedereen mag naar ttyS0 schrijven of lezen. Hoe kan ik zorgen dat dit wel mogelijk is na het opstarten van de computer. Dus default voor ttyS0: crw-rw-rw- 1 root uucp 4, 64 Jan 7 00:25 ttyS0 Waar worden deze instellingen geregeld ? Gr Marcel Pli op DM800, VU+ DUO en DM8000 met 4xDVB-S2, Wave Frontier T90
henk71 Geplaatst: 7 januari 2007 Geplaatst: 7 januari 2007 zet het regeltje is in rc.local waarschijnelijk dat het dan wel werkt rc.local zit in de map etc gr henk
mati Geplaatst: 7 januari 2007 Auteur Geplaatst: 7 januari 2007 @Henk Ik kom op mijn gehele systeem geen file of directory rc.local tegen. Bij SuSE zit dit weer iets anders in elkaar. Ik heb wel in /etc/init.d een opstart script dat chmod a+rw /dev/ttyS0 uitvoert Maar het systeem zet dit weer terug. Ik heb nu de gebruiker wwwrun lid gemaakt van de groep uucp. Hierdoor is het probleem op een mooiere manier opgelost. Pli op DM800, VU+ DUO en DM8000 met 4xDVB-S2, Wave Frontier T90
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen