Ga naar inhoud


[5510PVR] Afspelen opnames hangt willekeurig


Jürgen

Aanbevolen berichten

Tot nu toe heb ik nog nooit problemen gehad met het afspelen van gecodeerde opnames.

Afgelopen vrijdagavond heb ik op RTL7 de film Amistad opgenomen.

Gisterenavond heb ik op NED1 Youp van `t Hek opgenomen en enigszins opverlappend ook op RTL5 de serie 24.

Toen ik gisterenavond laat de opgenomen programma`s wilde kopieeren (decoderen) bleef tijdens het afspelen de film Amistad naar enkele seconden hangen. Hetzelfde ook bij Youp van `t Hek. Ook het afspelen op de respectievelijke zenders NED1 en RTL7 leverde geen beter resultaat op.

De opgenomen serie 24 speelde echter zonder problemen af.

Hier kan ik echt geen wijs uit worden.

Iemand dezelfde ervaring of wellicht een oplossing?

Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Krijg je wel even beeld bij het begin of blijft het zwart?

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zat je op het zelfde moment ook nog een andere zender te kijken, dan kunnen er inderdaad problemen ontstaan.

Inderdaad heb ik tijdens de geprogrammeerde opname naar (een) ander(e) gecodeerde zender(s) gekeken.
Naar mijn mening doe ik dit wel vaker maar heb nog niet eerder problemen ondervonden.
Waarom heb ik anders de optie om minimaal naar één zender te kijken en één ander programma op te nemen.
Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Krijg je wel even beeld bij het begin of blijft het zwart?

Ik krijg eerst enkele seconden beeld en dan bevriest het beeld. Hetzelfde gebeurt als ik de CAM verwijder en dan afspeel. Dan zie ik ook eerst enkele seconden beeld voordat het beeld bevriest.
Dit betreft dus duidelijk een decodeerprobleem.
Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook wel eens "hikjes" in de opname waarop de topfield vastloopt tijdens het afspelen. Dit heb ik met name als ik heb zitten timeshiften en zappen.

Ik heb een opname kunnen decoderen door tijdens het handmatig decoderen even te springen ( met Silverline bv 10 sec) over het punt heen waarop die vastloopt. Misschien helpt dat.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...