Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben zinnens een nieuwe PC ineen te steken, en mijn eerste probleem is natuurlijk de processor. Mijn voorkeur gaat uit naar de Intel DualCore. Maar nu beginnen de problemen. Wordt het een 6600 (± € 365) of de 6800 (± € 1075)? Voor het prijsverschil heb ik tot nu toe, ook na een zoektocht op internet, enkel een verschil gevonden in frequentie, beide CPU's zijn 65 nm en 4MB L2 cache. De 6600 wordt geklokt op 2.4 Ghz, de 6800 op 2.93. Zijn er nog andere verschillen die het grote prijsverschil verantwoorden? Ik heb ook gekeken voor de AMD X2, de 5000 is te verkrijgen voor ± € 340. Wat raden julie aan?

Jan

Geplaatst:

CPU type...?

er zijn meerdere

en dus ook (moederbord) slottype en dus ook performance op een kompatibel moederboard

Xeon dualcore vindt ik wel een heftig processortje

en Dual Processor met Xeon dualcore is nog flitsender in de overall performance.

cheers

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Geplaatst:

De Core 2 duo is wel een goede keuze als je van plan bent een pc van rond de 1000 euro te bouwen.

Ik zou persoonlijk niet de snelste uitvoering kopen uit de serie, want je betaalt je scheel voor een procentje of wat aan snelheid.

De E6600(4mb L2 cache) of E6300(2mb L2 cache) zouden dan de meest interessante keuzes zijn, en daarbij schijnt de L2 cache bij de core 2 duo's niet zoveel verschil te maken. Een E6600 kunt je trouwens ook wel voor minder dan 300 euro krijgen.

Is de E6800 eigenlijk al beschikbaar in Nederland?

Geplaatst:

Volgens de website van [color:"red"] #$%#%#$#^& [/color] moet je de 6800 kunnen krijgen voor een € 950. Maar ik dacht inderdaad bij de 6600 te blijven, voor de redenen die ik hoger aangehaald heb, en tot nu toe heb ik nog geen overtuigende redenen gevonden voor de meerprijs van een € 700

Alvast bedankt voor je raad

Jan

Geplaatst:

Hoi ik heb een dual core E6400,en die gaat goed ,toen ik mijn computer liet bouwen waren ze er ook één aan het bouwen met de amd X2 5000 ,ze hebben toen even op bijde systemen een benchmark gedraaid ,en de dual core E6400 was net iets sneller .

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Geplaatst:

ja de amd is zo'n dikke 100 € duurder

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen