Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heeft iemand uitleg of een link naar hoe je die coax pluggen goed monteert?

Bij mij vallen ze er snel af. Of zijn er verschillende maten in?

Wat ik tot nu toe doe is veel van de buitenmantel afscrapen omdat ik anders de plug er niet op gedraait krijg...

Geplaatst:

e.e.a hangt sterk af van de pluggen die je gebruikt.

Meestal gebruik ik metalen pluggen waarmee de kabel gewoon met schroefjes vast te zetten is. Dit is wat meer werk, maar het zit ook goed vast

Er bestaan echter ook pluggen die je na het aanpellen simpel op de kabel kunt draaien.

Ik ben er niet wild van, maar het werkt wel lekker snel.

De pluggen die ik gebruikt heb werkten vrij simpel nl. met een coaxstripper een paar keer ronddraaien en de buiten en binnenmantel in 1 beweging aanpellen.

Plug op de kabel draaien en klaar.

Door de van binnen taps toelopende schroefdraad drukt deze vanzelf door de buitenmantel en de kern wordt voor in de plug gedrukt.

E.e.a. is dan wel sterk afhankelijk van het type kabel en merk kabel wat je gebruikt. Van sommigen viel de plug zo weer af, bij anderen kon je draaien tot je een ons woog maar de schroefdraad "pakte niet".

Het bleek dus zaak op de kabel met bijbehorende pluggen bij dezelfde leverancier te bestellen.

suc6

Gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

Nou, ik zie dus mensen die de buitenmantel terugvouwen over de buitenisolatie als ik het goed heb. Dit doe ik dus ook maar de connector is met geen geweld erop te draaien. Vandaar dat ik wat eraf geschraapt heb.

Ik denk dus dat de dikte van de plug niet overeenkomt met de connecter. Zal wel eens kijken of ik er kan vinden met schroefjes...

Geplaatst:

welke connectors heb je nu precies, coax, voor gewoon je tv toestel aansluiten of F connectoren voor sat aansluitingen/verdelers versterkers enz?

Voor coax hoefde ik de draden dus niet terug te vouwen, maar gewoon de coaxplug op de aangepelde kabel draaien.

(als je binnen in die plug keek dan leek het veel op een schroeflasdop wat gebruikt wordt op electra draden aan elkaar te draaien).

Verder gebruik wel metalen of afgeschermde pluggen, met de komst van veel draadloze apparatuur als GSM, digitenne, drl adsl enz. kunnen de gewone plastic pluggen dit doorlaten waardoor storingen ontstaan.

Gebruik daarom ook altijd kabel welke dubbel is afgeschermd, dus mantel, vlechtdraad, alu of koper folie, kernmantel, kern ader.

suc6

gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen