Gast Geplaatst: 8 januari 2007 Geplaatst: 8 januari 2007 De DSR7005 heb ik aangesloten op een dubbele LNB-F en de Aston Seca Dual 1.07 versie 2.17 Common Interface geplaatst met de kaart van Canaldigitaal. De juiste antenne-instellingen "dubbel" gekozen. Het opnemen werkt goed als ik naar een andere zender kijk. Als ik echter de optie Beeld in Beeld gebruik krijg ik de opmerking: Common interface decodeerd een andere zender en blijft een deel van het beeld zwart. (Dezelfde zendercombinatie als kijken en opnemen.) Hoe kan dit terwijl de CI van Aston Dual is?
Gast Geplaatst: 8 januari 2007 Geplaatst: 8 januari 2007 Citaat: De DSR7005 heb ik aangesloten op een dubbele LNB-F ... Volgens mij werkt de PIP-optie alleen met een LNB waarin twee ontvangers zijn ingebouwd welke onafhankelijk van elkaar werken, [een zg "twin"-LNB] in combinatie met de beschreven dual-common-interface. Ik lees in je beschijving echter over een "dubbele"-LNB, dat behoeft geen "twin"-type te zijn, mogelijk heb je een enkel-voudige-LNB met twee uitgangen... Ik gebruik een "twin"-LNB van Invacom en dat werkt ook in de PIP-mode perfect met de DSR7005. Groeten, Ben.
Gast Geplaatst: 8 januari 2007 Geplaatst: 8 januari 2007 Ik heb de LNB-F op een multiswitch (4 kabels van LNB-F naar multiswitch) aangesloten, deze heeft 8 uitgangen waarop elk een satellietontvanger aangesloten kan worden. Twee uitgangen van deze switch gaan naar de DSR7005. Een kabel op tuner 1 -> tuner 1 werkt goed. Een kabel op tuner 2 -> tuner 2 werkt goed. Echter met twee kabels bij sommige zendercombinaties geeft een deels zwart beeld met de opmerking Commoninterface is een andere zender aan het decoderen. (Dit terwijl deze CI dual is.) Groeten, Hans
DeBeek Geplaatst: 8 januari 2007 Geplaatst: 8 januari 2007 Dual decoderen werkt alleen op zenders welke op dezelfde transponder zitten. Bv RTL 4 op hoofdbeeld en RTL 7 op pip beeld. En de tuner moet deze functie natuurlijk wel ondersteunen.
Gast Geplaatst: 11 januari 2007 Geplaatst: 11 januari 2007 Dit lijkt mij juist. In de technische beschrijving van de Inverto welke nagenoeg gelijk is aan de Philips DSR7005 staat dit beschreven. Voor de rest werkt de DSR7005 perfect!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen