Ga naar inhoud


Hoe is het beeld van KPN TV op een LCD tv?


Gast SirYoshi

Aanbevolen berichten

Weet iemand hier iets van?

Ik vraag me namelijk af, of het er een beetje goed uit ziet.

Omdat ik nog wel eens negatieve dingen heb gehoord.

Ik houdt niet van voetbal, maar het NL elftal is altijd wel leuk.

Dus graag geen voetbal vergelijking.

Gewoon normale programma's.

De TV is trouwens 82 CM, Diagonaal http://www.kieskeurig.nl/product/D22D8A8A0709B834C12571B20044EAEF.htm" target="_blank">Diagonaalhttp://www.kieskeurig.nl/product/D22D8A8A0709B834C12571B20044EAEF.htm

 

Deze TV, van plan aan te schaffen, maar ik weet niet zeker of KPN TV er een beetje goed uit ziet op dit apparaat. =D

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij mij (Amsterdam Zuidoost) werkt het prima op een 32" LCD TV. Op sommige kanalen zijn de bitrates zo laag dat het bagger is, maar Nederland 1/2/3 is prima, en meer kijk ik niet. Ik heb trouwens zowel TV van KPN (vanwege AT5!) als Satelliet, en bij Nederland 1/2/3 kan ik geen verschil zien in kwaliteit

 

Ik had wel een buitenantenne nodig, en ik woon nota bene vlakbij de A'dam RAI mast. Met flink zeuren bij KPN ("hij blokt, en mijn vrouw wil het ding het raam uit gooien!") kreeg ik de buitenantenne gratis.

 

Groeten,

 

- Jan Joris -

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke bedankt voor de tip, zou graag nog meer ervaringen willen weten.

Omdat ik namelijk minder naar 1, 2 en 3 kijk.

Meer naar Veronica, SBS, Etc.

En wat versta je onder bagger?

Continu blokjes? of Af en toe?

Ik heb hier nu 3 tv's staan, eentje van 55, 40, en 58 CM. Die wel goed werken.

Geen last van blokjes. Regio Utrecht.

 

Hmm...

Ik ben benieuwd.. =)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een phillips 82 cm lcd

 

als je vlak voor de tv staat is het erg blokkerig (veel meer dan normale tv)

maar als je meer dan 3 meter afstand houd is het beeld scherp

 

sommige zenders zijn wel ietsje minder en bij tele2voetbal is het vaak minder....

 

ook spice is bagger

 

maar over het algemeen vind ik het prachtig kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

DVBT is en blijft bagger, sommige internet TV zenders hebben nog een betere kwaliteit dan de troep die via de ether wordt uitgezonden.

 

Op een crt is het wel te doen.

Op (grote) lcd/plasma tv's geen aanrader; Het is inderdaad niet fijn om naar blokkerig beeld te kijken, terwijl ze een strak digitaal beeld beweren aan te bieden.

 

groeten,

sultan

Maak van je hobby je werk, dan hoef je nooit meer te werken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over de Belgische variant kan ik inderdaad niet oordelen.

Ik heb het over DVB-T zoals het hier in Nederland wordt uitgezonden, gewoon een zielige vertoning.

 

De Belgische uitzendingen kan ik helaas niet ontvangen.

 

groeten,

sultan

Maak van je hobby je werk, dan hoef je nooit meer te werken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het Nederlandse DVB-T wordt voorlopig nog steeds beknibbelt op de bitrate. Stom, want het kan wel degelijk hoger. Maar vermoedelijk zal de kabelbranche dit wel zo afgewongen hebben onder het mom van concurrentievervalsing. Die zijn bang dat ze klanten verliezen, als blijkt dat de kwaliteit beter is op DVB-T. :-D

 

En er wordt ook nog gezondigd bij 't transport naar de zender. De aanvoer is al MPEG2 gecomprimeerd, en dat wordt nog eens hergecomprimeerd naar de nog lagere bitrate. Dubbele compressie levert een nog slechter beeld op in 't kwadraat. Dat wordt ook gedaan bij de zenders van de commerciële FM-radio stations in 't land. Je hoort enorme MPEG gegorchel en blikgeluiden. Zonde...

 

Nee, DIGITAAL kan goed zijn, maar we doen 't niet want dat heeft de kijker toch niet door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Reactie KPN:

 

In de nacht van 4 op 5 januari jongstleden heeft KPN Broadcast de kwaliteit van de uitzendingen verbeterd. Deze verbetering zorgt ervoor dat er geen trillende beelden meer zijn en dat de slechte geluidsbeeldkwaliteit verdwenen is.

 

Mochten uw problemen ondanks de kwaliteitsverbetering nog bestaan, vragen wij u vriendelijk om contact op te nemen met onze Servicedesk 0900-0576 (0,10 EUR p/m) of opnieuw een e-mail te sturen.

 

 

Is hier iets van te merken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...