Zat Geplaatst: 9 januari 2007 Geplaatst: 9 januari 2007 Is het mogelijk om met een Dreambox 500C HDTV kanalen op te nemen? Ik zit in het casema gebied en heb momenteel HD1 (mpeg2), National Geographic HD, Discovery HD en Film1 HD (mpeg4-avc). Ik kijk nu met de Samsung HD receiver, welke trouwen een prachtig beeld geeft op mij beamer, vooral over HDMI. Nu wil ik graag HDTV programmas opnemen en via mij PC afspelen op mijn beamer en overweeg de aanschaf van een 500C. Ik begrijp dat de 500C geeb resoluties boven PAL kan afspelen, maar ik denk dat HD programmas wel op te nemen zijn. Klopt dit? Zat
Ron Geplaatst: 9 januari 2007 Geplaatst: 9 januari 2007 Lijkt mij niet. De netwerksnelheid is nauwelijks snel genoeg voor SDTV, dus de enorme datastroom van HDTV zal volgens mij via het netwerk niet fatsoenlijk gestreamed kunnen worden. Tox
Zat Geplaatst: 10 januari 2007 Auteur Geplaatst: 10 januari 2007 Een Dreambox 7000 kan het echter wel, heeft deze een zo veel betere netwerk interface? Streaming vraagt trouwens wat meer dan puur opnemen dacht ik. Heeft iemand het geprobeerd om HDTV te nemen? Zat
Ron Geplaatst: 10 januari 2007 Geplaatst: 10 januari 2007 De 7000 heeft meer RAM. Er is al diverse keren aangetoond dat de netwerkperformance niet alleen van de chip afhankelijk is, maar ook van de algehele performance (met name geheugen) van de box. In het geval van de 500 is dat de bottleneck. Tox.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen