Ga naar inhoud

UPC Digital: slechte kwaliteit Nederland 1, 2 en 3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

??? Dat ben ik niet hoor.

[color:"blue"] eg wel [/color]

Geplaatst:

Ik reageer gewoon op wat ik lees. Begrijp je opmerking dan ook niet

Geplaatst:
Citaat:
Teleromeo past zn schrijfstijl ook nooit aan.

Toen ik onlangs zijn eerste berichtje hier las, dacht ik "hé, Teleromeo heeft weer een nieuwe naam". Maar ik denk het toch niet. Teleromeo was wat fanatieker in zijn gemopper.

Groeten, Alfons
Geplaatst:

Ik blijf het vreemd vinden.

Sinds eind december is het Broadcst compressie platform in de mediagateway in Hilversum uitgebreid. Casema,Essent, Upc en nog een aantal kleinere afnemers hebben allemaal hun eigen "koppel-ruimten" op het mediapark. Dit is de plek waar NOB de signalen overdraagt aan de eigen infrastructuuur van de kabel-exploitant.

Ned 1,2,3 en ook RTL zijn in 4mbit en 8mbit te leveren. Ik weet dat UPC 8mbit afneemt, maar waarom ze dit nog niet hebben doorstaan? Geen flauw idee.

Ik zal eens bellen met UPC-NOC.

Geplaatst:

Ik vergeet nog iets... sorry, ben net wakker :-)

BCP-platform (levert signalen aan 5,5 miljoen kabel huishoudens) is fixed bitrate, en niet variabel zoals canaal digitaal dat doet. Dit is een serieuse wens van de kabelaars om dit vooral niet variabel aan te leveren. Sommige signalen die wij oppikken via de sat (zoals de regionale zender tv Noord-Holland) hebben dan ook het probleem dat ze met een variabele bitrate binnenkomen. Hierdoor is het voor ons weer lastig om ze in een mux te stoppen die consequent ervoor zorgt dat de zender max 4 mbit heeft. Soms is de bitrate te hoog, gevolg is dat onze mux niet overweg kan met deze extra data, waardoor blokking optreed.

Geplaatst:

Nee, CDS krijgt een ongecomprimeerde digitale feed van 1-2-3.

In het BCP van 't NOB zit 1-2-3 in een 1ste generatie MPEG2. Tien zit er ook direct in, net als TheBOX / Nickelodeon. De overige zenders komen via satelliet (o.a. CDS).

Helaas zal de kwaliteit niet beter zijn als de kabelboeren alle signalen van het BCP betrekken. De meesten hercomprimeren alles nog eens om de hele zaak beter te passen in de smallere bandbreedtes. En hercompressie van MPEG signalen die al een lage bandbreedte hebben, resulteert altijd in een drastische kwaliteitsverlaging. Vooral omdat het MPEG2 signaal op 8 bit nivo wordt verwerkt ipv 10, wat een "ruiserige" indruk oplevert.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen