Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb het volgende probleem: Lange tijd doet mijn 6072 het prima, maar het komt voor dat als ik de ontvanger aanzet, ik geen beeld meer heb.

Als ik in het menu bij 7 kijk naar de LNB instellingen is er geen signaal, maar de LNB staat wel aan. Als ik de ontvanger achter een andere ontvanger zet, waarbij de eerste ontvangern de LNB spanning levert, dan heb ik wel beeld. Dus het zit hem in de LNB spanning.

Niets helpt om weer beeld te krijgen, maar als ik er met mijn Oslink nieuwe firmware inzet, doet alles het weer en heb ik weer beeld.

Weet iemand hoe dit komt en wat ik er aan kan doen, zodat het beeld niet meer wegvalt.

Geplaatst:

Er is iets mis met de voeding het llijkt erop dat als hij warm wordt het niet meer doet en dattkan een condensator zijn.

Geplaatst:

Kan het ook komen door bijvoorbeeld kortsluiting in de coax kabel naar de LNB? Dus zit er een kortsluitbeveiliging op de ontvanger?

Ik weet niet of de voeding er iets mee te maken heeft, want als ik de ontvanger weer vul met nieuwe firmware doet hij het weer. Ik heb het al een aantal keren zo opgelost en kan dan weer een paar dagen kijken.

Het wegvallen van de zenders is niet als wij aan het kijken zijn maar juist als wij de volgende dag de ontvanger aanzetten. De ontvanger is dans nog helemaal koud. Hij doet het dan plotseling niet meer terwijl hij de dag daarvoor het nog prima deed.

Geplaatst:

Ja dat kan zeker want er zit een kortsluitings beveiliging op mischien te veel weerstand ?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen