Ga naar inhoud

HELP AUB!! krijg maar geen contact met programmer

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,<BR>Ik heb een Iso smartcard programmer gekocht en wil nu graag mijn eigen seca kaart updaten zodat ik toch alles kan kijken.<BR>Probleem is alleen, wat ik ook probeer ik krijg geen contact met de kaart.<BR>er zitten 2 lampjes op, rode en groen, de rode brand en stroom werkt, jumper staat goed, heb dat laten controleren.<BR>Wat doe ik fout? wie kan me helpen.<BR>Het zal wel een hele domme beginnersfout zijn.<BR>Alvast bedankt voor je moeite<BR>Leonard

Geplaatst:

Zeker van dat je alles gecheckt hebt?<BR>Gebruik je seriël kabel !<BR>Staat je com poort goed ingesteld ?<BR>De juiste software ?<P>Neem ook een kijkje in het startpakket via de download.<P>Doe het rustig aan en lees ook wat op het board.<P>rgds

Geplaatst:

Dank voor je reactie.<BR>Gebruik een muis kabel, dat had de leverancier van de programmer aangeboden.<BR>Kun je mij vertellen hoe ik de com-poort in moet stellen.<BR>Ik gebruik het starters pakket en heb alle dokumentatie 3 x goed doorgelezen en nog lukt het niet!<BR>HELP<BR>Leonard

Geplaatst:

De belangrijkste beginners fout is, dat je volgorde van programmeren aanhoudt (uitgaande van het feit dat je werkende files op de kop getikt hebt).<BR>1. bootloader in de pic om hem te vertellen dat je eeprom gaat programmeren<BR>2. de eeprom programmeren<BR>3. ontvanger-afhankelijke hex file in de pic, zodat het vraag-en-antwoord spel tussen je ontvanger en de eeprom gaat werken (je overschrijft hiermee de bootloader)<P>Het makkelijkst is een goldprogrammer, die zorgt zelf voor de bootloader, alleen aangeven welk file je in de eeprom wilt hebben en daarna welk file in de pic mot.<P>Overigens is je kabel prima goed in orde als, bij het programmeren, het groene lampje gaat branden of knipperen (je hebt waarschijnlijk een phoenix achtige programmer).<P>------------------<BR>Live Long and Prosper

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.