Ga naar inhoud


*** Klachten over de beeldkwaliteit van CanalDigitaal


Ron

Aanbevolen berichten


  • Reacties 162
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Tja.. wat valt er over te zeggen. Canal Digitaal maakt reclame met het feit dat ze de beste beeldkwaliteit leveren, maarja... ten opzicht van wat?

Ze proppen rustig 9 á 10 zenders op een transponder waardoor de bitrate gemiddeld rond de 2.5mbit á 3 mbit ligt, wat niet afdoende is voor een goede weergave op een groot scherm. De CD zenders leggen het genadeloos af tegen BBC/Duitsland.

 

Nou hoeft CD wat mij betreft niet direct alles op 8mbit te zetten, maar laat ze maar als gemiddelde rond de 4,5mbit aan gaan houden, dan zou het er al een stuk beter uitzien.

 

Moet ik dan meer betalen? Prima. Ik heb het Family pakket. Gooi er maar rustig 10 euro bovenop, ik betaal het met liefde en plezier.

Zo niet? Dan koop ik dadelijk wel een DM8000 en combineer ik mijn sat-zenders (FTA en educatief kijken) wel met de zender op de digitale kabel. Dan krijgt CD gewoon niets meer.

 

In ieder geval moeten ze stoppen met de misleidende reclame mbt de beste kwaliteit. Maar liever nog gewoon die reclame waarmaken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beeldkwaliteit van CDS wordt door toevoegingen van zenders als RNN7 e.d. steeds slechter i.p.v. beter. Ik baal hier echt van.

10 zenders per transponder is echt teveel. Maximaal 8 zenders per transponder met nieuwe encoders en B-frames zou de beste oplossing zijn.

 

Op onderstaande info van www.linowsat.de kun je duidelijk zien dat de gemiddelde bitrate te laag is:

1105.gif

Wanneer gat CDS hier wat aan doen?

Triax 64cm schotel - DUO LNB60 - Inverto Scena5 en Inverto Scena5M ontvanger -

Panasonic TH-42PV70 Plasma TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik vind de kwaliteit van de kanalen niet meer wat het geweest is ,en dat betreur ik in grote mate.

Ik snap best dat CD geld wil verdienen en dat je compromissen moet sluiten ,maar het gaat wat mij betreft te ver je kan niet ongestraft er maar kanalen bij blijven zetten en daarmee denken dat je daar dus meer abonnees mee krijgt ,en dat zal ook wel zo zijn ,maar als dan andere abonnees weggaan lopen omdat de kwaliteit minder wordt.dan schiet je volgens mij je doel voorbij .

En als er vanuit CD beter gecommuniceerd zou worden ,dan zou je misschien al veel discussie en ergernis voorkomen .

En dan denk ik bv aan een mail met een uitleg wat er de komende tijd gaat gebeuren.

En dan denk ik aan dit soort berichten . [color:"red"] Het toevoegen van de zender RNN7 kan tot gevolg hebben dat de beeld kwaliteit van de andere kanalen iets naar benden gaat ,Dit word weer hersteld als de zenders TV Oranje en Dorcel samen gaan uitzenden via één kanaal .Bvd voor uw begrip. [/color]

Dit slechts als voorbeeld .

Ook wat betref de eventuele verhoging van het abonnementsgeld ,is communiceren belangrijk door de aanschaf van grotere beeldschermen volstaat de huidige norm niet meer ,en zijn wij genoodzaakt om meer transponder ruimte te huren wat tot gevolg heeft dat de kosten iets omhoog gaan .

En natuurlijk geld hier ook de gulden midden weg ,verhoog je te veel dan trek je geen nieuwe klanten ,en lopen er ook wat weg ,maar er zullen er ook voor terug komen of juist blijven omdat de beeldkwaliteit beter is dan via de andere distributie kanalen.

Kortom de prijs kwaliteits verhouden begint scheef te lopen.

En dat gaat op den duur tegen je werken ,negatieve uitstraling is het slechtste wat je kan overkomen als bedrijf .

En dat begint nu toch echt wel ,ook ik sprak nog tot voor een jaar geleden ,over de goede kwaliteit en ruime keuze en vrijheid van de sateliet ,maar tegenwoordig durf ik niet meer zo hard te roepen dat je beter via de sateliet kan kijken.

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CD zou een vierde en/of vijfde transponder moeten huren en dan minder zenders per transponder en de kosten daarvan via een upgrade van het familie pakket moet proberen terug te verdienen. En/ of delen met andere providers.

 

2/3 Discoveries en NGC 2 en BBC 1 en 2 misschien er in als dat kan. (zat vroeger in elk geval op de kabel.

 

ALs minimum moet iets van 4/5 Mb sec sec worden genomen.

En niet meer dan 4/5/6 zenders per transponder.

 

Beter is waarschijnlijk niet haalbaar in Nederland vanwege het relatief kleine aantal inwoners.

 

RTL moet zeker anamorph uitzenden vanaf Juni, geen letterbox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 zenders op een transponder kan gemakkelijk. Een gemiddelde bitrate van 4000kB/s is ook voor grotere schermen meer dan voldoende. Nu zie je echter dat de 40000kB/s nog niets eens in snelle actiescenes gehaald wordt en dat is treurig.

10 zenders op 1 transponder is echt te veel.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het staat nu zelfs in het Parool:

 

http://www.parool.nl:80/nieuws/2007/JAN/12/eco2.html

 

Een grotere blamage voor Canal Digitaal kun je je niet voorstellen.

Maar zeg je eerlijk, heb ook geen medelijden met ze.

Ze hebben dit over zichzelf afgeroepen door de beeldkwaliteit zo naar beneden te schroeven.

Nu dit in zo 'n belangrijke klant staat zal zeker niemand meer overwegen Canal Digitaal te nemen en misschien in de lach schieten bij hun reclamespot van beste beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijd zal het leren, maar ik denk dat de tekst in de kop het beste bij mensen blijft hangen.

 

1296468-UPC.gif

 

Er wordt in het hele artikel een kleine verwijzing gemaakt dat het signaal van CD wordt getrokken.

 

Als je digi TV van UPC neemt betaal je volgens mij iets van € 18.-- Dat lijkt me toch redelijk prijzig in vergelijking met CDS.

post-20440-1318258986,43_thumb.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen vergeet hier kennelijk de afschrijving van de ontvangstapparatuur mee te rekenen en die over 5 jaar uit te smeren.

Bij UPC wordt voor jou gezorgd voor de infrastructuur, bij de CDS moet je dat voor 90% zelf regelen.

Normaal dus dat het wat goedkoper is. Tel je de apparatuur mee en de afschrijving daarvan (over maximaal 5 jaar spreiden) is er nauwelijks nog verschil, geheel afhankelijk van de door jou aangeshafte apparatuur logischerwijze.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige verschil is dat het je eigen apparatuur is en dat je daarmee vele malen flexibeler bent dan met een UPC box in je huis die je kwijt bent als je je abbo opzegt. Met de UPC box ben je beperkt tot wat ze je aanbieden. Dat is ook wat waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard, maar je moet die kosten natuurlijk wel in je berekening meenemen, want anders is het appelen met peren vergelijken.

Na 5 jaar is de apparatuur echt afgeschreven hoor. In veel gevallen is de gekochte low-budget schotel dan ook wel aan vervanging toe en de receiver niet meer van deze tijd. Dus die apparatuur kan dan wel van jou zijn, maar het kost wel geld. Geld dat je nodig hebt om te kunnen kijken en dat je niet nodig hebt om bij de kabelaars te kunnen kijken.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...