Ga naar inhoud


*** Klachten over de beeldkwaliteit van CanalDigitaal


Ron

Aanbevolen berichten

ik heb zelf na de voetbalwedstrijd van gisteren op SBS6 ( waarbij de tranen mij in de broek schoten) maar eens een mail naar SBS6 gestuurd:

 

Geachte heer/mevrouw,

 

gisteravond was het weer zover. De voetbalwedstrijd Nederland-Denemarken

werdt uitgezonden door SBS6

dit is voor de schotelkijker een DRAMA

 

 

De kwaliteit ( lees bitrate) is bij sbs6 doorgaans dusdanig laag dat het

beeld bij grote vlakken van dezelfde kleur blokkerig word.

alle bewegende objecten op het beeld hebben daarbij een enorme "schaduw"

Eerder is door een klantenforum aan Canal Digitaal gevraagd waarom onder

andere de zender SBS6 met een zo slechte kwaliteit wordt uitgezonden.

Canal Digitaal claimde daarbij de exact zelfde kwaliteit door te geven

als

zij zelf aangeleverd krijgen.

 

Mijn vraag is nu:

Is het voor SBS6 aanvaardbaar dat de door de consument te onvangen

beelden

van SBS6 Kwalitatief Uiterst Teleurstellend zijn?

Wat gaat u hier aan doen?

 

Met vriendelijke Groet,

M Sneijders

 

 

 

DM500 -PLi Iolite - Technisat Multytenne 45

DM800 -PLi Iolite - Rotor - 60cm pan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 162
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

het volgende antwoord ontving ik van SBS6 klantenservice:

 

Beste kijker,

 

Hartelijk bedankt voor je email. Je hebt aan ons op 30-05-2008 per mail

een vraag gesteld, het antwoord hierop is:

Helaas moeten wij u zeggen dat het probleem ook niet bij ons ligt. Wij

zenden het signaal in goede orde uit en wij krijgen hier verder ook geen

klachten over.

 

Omdat Canal Digitaal ook zegt geen problemen te ondervinden, raden wij u

aan contact op te nemen met de fabrikant van uw schotel.

 

DM500 -PLi Iolite - Technisat Multytenne 45

DM800 -PLi Iolite - Rotor - 60cm pan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou je hebt ook keurig antwoordt gekregen maar waar de vraag op gebaseerd is weet ik ook niet, SBS krijgt geen klachten en CDS klaagt ook niet.

Toch eens even gekeken op linowsat en SBS had gisteren de hoogste bitrage van de hele club op die transponder,

 

http://www.linowsat.com/0192/bitrate/1109.html

 

Dus misschien toch je eigen instellingen in je ontvanger en of TV. laugh

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren een stukje via de analoge UPC kabel gezien op een ouderwetse beeldbuis tv. Daarbij viel de compressie ook al erg op.

Leek wel digitenne;)

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik op 2 tv's met 2 verschillende ontvangers een SNR van meer dan 85% en een BER van 0 (bit error rate) en toch brak beeld heb ga ik er van uit dat de aanvoer brak is.....

Ik ga zeker nog controleren of er wat aan mijn setjes mankeerd. Toch blijf ik sceptisch....

DM500 -PLi Iolite - Technisat Multytenne 45

DM800 -PLi Iolite - Rotor - 60cm pan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

MSneiders,

 

Wat voor een TV heb je. Ik heb gisteren ook naar SBS-6 gekeken (voetbalwedstrijd) en feitelijk niets dramatisch kunnen waarnemen. Misschien heb je een "beeldverbeteraar" aan staan???

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook sceptisch. Op mijn beeldbuis-tv was de beeldkwaliteit namelijk prima. Maar dat is dan ook een 50Hz tv zonder "Digital Scan" en dergelijke onzin, aangesloten met een topklasse scartkabel van Monster, uiteraard op een RGB-scartpoort en de tv met contrast, brightness en sharpness op circa 45%.

 

Laat me eens raden: jij kijkt via een 'platte' tv? Dan is het met SD-beelden inderdaad vaak niet best gesteld. Met daaraan toegevoegd het feit dat in de meeste huishoudens de tv's (plat of beeldbuis) dramatisch slecht staan afgesteld en er gebruik wordt gemaakt van el cheapo kabels van babi pangang kwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het vermoeden dat er iets mis met de kwaliteit van jullie ontvanger; ik heb nog nooit zo'n scherp vlekkeloos beeld van SBS6 ontvangen dan de voetbal wedstrijd van gisteren.

Bijna net zo goed als een voetbalwedstrijd op BBC1.

Het analoge kabelsignaal was om te huilen.....

 

 

 

 

Homecast HS5101CI + Samsung LE46A856 + HTPC: Gigabyte MA78GM-S2H, HD S3200, CI Homecast, Terratec USB HD + USB CI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999

Aan de SBS aanvoer ligt het zeker niet. Via de (digitale) kabel is het met ca. 8MB prima. Via LCD scherm zijn onvolkomenheden beter te zien dan op een CRT. Maar als je de ontvanger via RGB hebt aangesloten op je LCD-scherm zou het -mits met een puik signaal- goed moeten zijn.

Om te controleren of het aan het signaal ligt, kan je eens een DVD speler op dezefde manier (RGB via scart) aansluiten en kijken of het bij een snel bewegend beeld ook een slecht resultaat geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: thomas999
Aan de SBS aanvoer ligt het zeker niet. Via de (digitale) kabel is het met ca. 8MB prima. Via LCD scherm zijn onvolkomenheden beter te zien dan op een CRT. Maar als je de ontvanger via RGB hebt aangesloten op je LCD-scherm zou het -mits met een puik signaal- goed moeten zijn.
Om te controleren of het aan het signaal ligt, kan je eens een DVD speler op dezefde manier (RGB via scart) aansluiten en kijken of het bij een snel bewegend beeld ook een slecht resultaat geeft.


LCD laat onvolkomenheden niet beter zien, het voegt er zelf meer toe...

LCD is gewoon een inferieure techniek waar het gaat om SD-signalen. SD-signalen zijn bedoeld voor beeldbuistelevisies en komen daar dan ook het beste tot hun recht. Die rare artefacten op LCD's bij SD-signalen zijn meestal niet te zien op een goed afgeregelde beeldbuis-tv. Ze worden veroorzaakt door het scalen naar de native resolutie van het LCD-scherm en beperkingen van de techniek (mindere kleurdiepte, geen diep zwart, dat soort zaken).

Met SD-signalen via HDMI uit een digitale ontvanger presteren LCD's al beter, maar ze blijven primair bedoeld voor HDTV. Echter, ook bij HDTV gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar plasma. Daar zie je weer het warme, gestoken scherpe beeld van de beeldbuis, maar dan in fors groter formaat. En progressive weergave is echt een zegen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

beeld kwaliteit moauw, ja en nee smile

 

kijk ik door de interne decoder van mijn dreambox dan is het beeld wel wat fletser en minder strak dan dat ik het in VLC bekijk smile

 

 

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

beeld kwaliteit op 28E ( discovery channels etc ) is ook niet super geweldig te noemen meer wink

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...