Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ben in het bezit van een Inverto idl-7000. Volgende week krijg ik m'n plasma de Pana TH-42PV60EH binnen. Qua ontvangst zowel wat geliud als beeld betreft wil ik de beste aansluiting gebruiken.

De Inverto heeft de volgende aansluitingen:

- digital audio: coax en optical

- video uitgang (cvbs composiet)

- audio L+R

- s-video

- vcr

- tv scart, de specs van de fabrikant vermeld YUV (RGB Component) via scart, doch staat niet als zodanig in gebruiksaanwijzing

Hoe nu aansluiten op de Pana, daarnaast aansluiting op versterker Marantz SR 7200?

Geplaatst:

Als je het geluid apart op een versterker wil hebben, houdt dan rekening met lipsynch. van de plasma. Of geluid via plasma laten lopen.

VU+ Duo2 - PrismCube

Geplaatst:

Hij heeft idd component-RGB via scart. Die zou ik gebruiken.

Geluid rechtstreeks op versterker: een tussenapparaat kan dat nooit beter maken. Tussen coax en optisch zit geen verschil. Theoretisch is coax gevoelig voor inductie: bij een goede (en niet te lange) kabel heb je daar geen last van. Theoretisch is optisch slechter, omdat dat weer twee keer door een convertor gaat: in de praktijk merk je daar niets van.

Geplaatst:

Dus rob zet het geluid rechtstreeks van de inverto op versterker?

Raar, had ik bij alle 3 de plasma's lypsynch problemen, dus moet het geluid helaas via de tv naar versterker laten lopen. Maar je zal wel gelijk hebben..

VU+ Duo2 - PrismCube

Geplaatst:

Nou, gelijk.......

Geluidstechnisch zeg ik: rechtstreeks aansluiten op de versterker. Als je tegen problemen aanloopt die op te lossen zijn door via het scherm aan te sluiten: ja, dan moet je dat natuurlijk doen. Ik vind dat trouwens wel een merkwaardig verschijnsel.

Sluit je dat scherm via coax/optisch aan en heeft dat scherm een Dolby-decoder aan boord?

Geplaatst:

Ik heb het analoge signaal direct op de HiFi-versterker aangesloten en daarnaast het digitale signaal via een optische verbinding en de digitaal/analoog convertor naar de HiFi-versterker zodat ik kan schakelen tussen analoog of digitale weergave. Op díe manier hoor je dat het digitale geluid veel 'schoner' en ruimer klinkt. Als ex-geluidtechnicus weet ik waar ik over praat en als je de mogelijkheid hebt om jezelf zo'n installatie te gunnen, zou ik je dat sterk aanbevelen.

Suc6!

Henk Oosthoek

Geplaatst:

Bedankt voor jullie adviezen. De plasma komt eind volgende week binnen en dan kan ik eea uitproberen. Heb zelf ook verder info ingewonnen en nav de verzamelde info ga ik voor volgende:

- sat.receiver YUV component via scart -> component op plasma

- sat.receiver dig.audio -> dig.audio versterker

Heb nog een DVD die ook op de plasma aangesloten moet worden, het liefst via component, echter de pana heeft maar 1 component aansluiting!

Oplossing is een tussenstekker 'Scart -> component' te gebruiken. Is dit wat?

Geplaatst:

De Inverto kan worden gebruikt als scart-router. Zie de handleiding op deze site voor uitgebreide informatie.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen