Grotebosbeer Geplaatst: 12 januari 2007 Geplaatst: 12 januari 2007 Ik ben bezig met een aantal formulieren in Word te ontwerpen. Ik doe dit door een tabel te maken en daar tekst/invul-vakjes vakjes in te plaatsen uit de werkbalk formulieren. Nu is het de bedoeling dat mensen deze formulieren digitaal in kunnen vullen met die tekstvakjes, echter is ook een deel wat het formulier uit gaat printen en met de hand in wil vullen. Voor deze groep is het dus handig dat er een soort van stippellijntjes op het formulier komt waar ze hun tekst op kwijt kunnen. Als ik nu zeg maar een tabel maak van 1 kolom en 6 rijen, de buitenste lijnen zwart maak en de binnenste lijntjes gestippeld ontstaat er dus soort van (tekst) vak met zes stippellijntjes. Print je dit uit dan kan het prima handmatig ingevuld worden. Plaats ik echter een tekstvak uit de werkbalk formulieren in de eerste cel, kunnen mensen elektronisch alleen de eerste cel invullen. Overschrijdt de tekst nu echter de kolombreedte dan loopt de tekst door in dezelfde cel. met als gevolg dat de rest van de cellen gewoon naar onderen opschuiven en dus leegblijven, wat weer met zich mee kan brengen dat een deel van het formulier op de volgende pagina beland wat dus niet de bedoeling is. De tekst wordt elektronisch dus niet op de lijntjes geplaatst terwijl dit wel de bedoeling is. Mijn vraag is: Is het technisch gezien mogelijk om een tekstvak in een tabel te plaatsen waarin je kan typen en zodra de cel vol is dat de tekst doorgaat in de volgende cel? En als dit niet lukt, heeft iemand een oplossing voor mijn probleem? Wie, o wie kan mij hiermee helpen?
jalza Geplaatst: 12 januari 2007 Geplaatst: 12 januari 2007 Zover ik weet kan je niet auto naar het volgende tekstvak ,wat wel kan is je kolommen en vakken vergrendelen met vooraf in gevoerden maten. Kijk daarvoor bij eigenschappen kolommen etc Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerdDreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm Arriva 102 mini voor onderweg.
Gast Geplaatst: 12 januari 2007 Geplaatst: 12 januari 2007 Volgens mij kan dit alleen met Macro's, maar daar heb ik (helaas) geen benul van.
Poetsdoekje Geplaatst: 12 januari 2007 Geplaatst: 12 januari 2007 Ik heb er niet zoveel verstand van, maar misschien kun je beter Excel gebruiken? poetsie En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen