Gast Geplaatst: 13 januari 2007 Geplaatst: 13 januari 2007 Hallo allemaal Ik krijg mijn schotel niet meer uitgericht,zelfs met reciever en tv naast mijn schotel, zodat ik meteen kan zien of ik signaal heb. Ik heb de satra gekozen en naar signaal gegaan.... het maximale wat ik vind is een rode streep. In het verleden, bij mijn oude huis waar ik meer last had van obstakels kreeg ik hem makkelijker op groen, en dan kon je nog enigzins bewegen met de schotel, zonder meteen signaal kwijt te zijn. Nu heb ik rode streep ( soms heel even oranje) en als ik een tikje de schotel anders richt (horizontaal of vertikaal) heb ik helemaal geen signaal meer. Wat doe ik toch fout.. Gr Bob
Con Geplaatst: 13 januari 2007 Geplaatst: 13 januari 2007 Gebruik in ieder geval een piepertje, dat scheelt een hoop gemartel. Digitale decoders zijn nu eenmaal traag in het "zien" van het signaal, dit in tegenstelling tot de oudere analoge schotels. Meet in ieder geval even de voedingspanning op je kabel bij de LNB, ik dacht 14Volt DC. En controleer of de aansluitingen op de decoder en de LNB deugdelijk zijn. Wellicht is je LNB vol met water gelopen? HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 14 januari 2007 Geplaatst: 14 januari 2007 Mogelijk ook verkeerde satlliet!!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen