Tazmanius Geplaatst: 14 januari 2007 Geplaatst: 14 januari 2007 Ik zit hier sinds kort met het volgende probleem. Er hangen her 2 schotels (Triax 64 met motor en een WF55) met daaraan 3 ontvangers. 2x Xsat CDTV 410 1x Philips (Oude orginele canal digitaal doos type weet ik even niet). op de triax zit een dual lnb met 2 ontvangers(xsat en philips) op de wave zit 1 ontvanger (Xsat) Normaal heb ik goed beeld op alle zenders via meerdere sattelieten. Maar nu komt het op verschilende momenten voor dat voornamelijk de zenders 1,2,3 en nickelodeon in ene heel erg gaan storen (voornamelijk hikken). Andere zenders heel soms ook maar is zeldzaam en zijn altijd zenders van de astra. Ik heb alles al 3 keer nagekeken. uitrichten, connectors, lnb's vervangen, kabels etc etc. Maar de storing blijft. Heb volledig vrij uitzicht dus er kan ook niets voor waaien ofzo. dacht eerst dat het aan de sterke wind van de afgelopen dagen lag maar nu staat er geen zuchtje op de schotel en gaat het mis . terwijl van de week met veel wind het soms ook heel goed ging ! Er zit geen vaste interval in de storingen en het is op alle 3 de ontvangers. iemand een idee ? kan het te maken hebben met de lagere bitrate die we tegewoordig hebben door rnn7 ? Topfield 7700HSCI 250GB USB HDD Topfield 4000PVR Maxdigital 225 COMBO CD Familie + HD Wave Frontier T55 - 2x Alps Single (A2+HB)1x Inverto single (A3) 1x Alps dual (A1) Maximum Digitality DiSEqcC 4/1
Olly Geplaatst: 14 januari 2007 Geplaatst: 14 januari 2007 Ik heb hier het zelfde probleem ook met een wf55 met sab explorer en een nexus-s ontvanger.Ik denk toch dat het wel van harde wind komt.Mijn schotel staat wel stevig, maar bij harde wind zit er toch wel een klein beetje beweging in,een soort trillen van de mast.Heb er trouwens nog niet op gelet bij rustig weer.
Tazmanius Geplaatst: 14 januari 2007 Auteur Geplaatst: 14 januari 2007 Heb jij het ook alleen bij 1,2,3 en nickelodeon of ook op andere zenders (Heb nog niet gekeken welke zenders er nog meer op deze trasnponder ziten). Topfield 7700HSCI 250GB USB HDD Topfield 4000PVR Maxdigital 225 COMBO CD Familie + HD Wave Frontier T55 - 2x Alps Single (A2+HB)1x Inverto single (A3) 1x Alps dual (A1) Maximum Digitality DiSEqcC 4/1
EasySat Geplaatst: 14 januari 2007 Geplaatst: 14 januari 2007 Dit heeft m.i. niet direct te maken met Settingslijsten, editors en frequenties Topic closed.
Aanbevolen berichten