Ga naar inhoud


MX 10 weg, gaat het dan nog goed (smtp)


WPW

Aanbevolen berichten

MX records

preference exchange IP address (if included)

10 xxxxxxx.nl [82.xx.xxx.xxx]

100 mx1.xs4all.nl [194.109.24.132]

100 mx2.xs4all.nl [194.109.24.138]

100 mx3.xs4all.nl [194.109.24.134]

100 mx4.xs4all.nl [194.109.24.139]

 

Als ik voor (mx)10 poort 25 alleen openzet voor 194.109.* blijf de mail dan nog binnenkomen via de ISP en bvb. een catchall? of moet de 10 entry eerst helemaal wegzijn voordat dit goed gaat met poort 25 'dicht'?

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik snap je vraag niet helemaal, maar hierbij een poging te antwoorden:

er zal geprobeerd worden verbinding te krijgen met de hostname met het laagste nummer. Lukt dat niet dan wordt de volgende geprobeerd.

Als poort 25 van het 82.x.x.x ip adres dus niet openstaat worden de xs4all servers geprobeerd.

Gaat het hier om relay servers van xs4all?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de mailserver aan de andere kant zijn werk goed doet zal hij het op de alternatieve mailservers (die van XS4ALL) achterlaten nadat hij die van jou geprobeerd heeft.

 

Als de mailservers van XS4ALL goed geconfigureerd zijn, zullen die het op jouw mailserver wegzetten. Mits jouw server ècht goed is geconfigureerd en die servers ook toe laat.

 

Wel kan het zijn dat je mail vertraagt, m.a.w. er zijn mailservers die zich iets minder goed aan RFCs houden en bij een time-out op je primaire server eerst een tijd wachten, dan nog eens proberen op je primaire server en vervolgens op de alternatieve servers connecten.

 

Ps.: Wat wil je er overigens mee bereiken? Ik denk niet dat XS4ALL bijv. aan spamfiltering op de MX doet, dat gebeurt pas een server later vziw.

 

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat XS4ALL met de email doet is afhankelijk van de configuratie van hun servers.

Bij een bsmtp abonnement van xs4all wordt de email onbeperkt bewaard totdat de bstmpaccount vol is. Je moet dan wel de goede mailserver en je domein instellen op hun website neem ik aan....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...