satson Geplaatst: 15 januari 2007 Geplaatst: 15 januari 2007 Ik heb nu een half jaar een Multytenne. Afgelopen vrijdag terwijl ik luisterde naar de radio via de satelliet ineens allemaal haperingen, en bij controle was er bijna niks van het signaal over. Andere posities hetzelfde, geen signaal meer. Alleen op 19,2 was er nog wat -maar wel heel slecht- signaal. De Multytenne was nog steeds goed bevestigd, er zat ook niet ineens iets voor, o.i.d. Met een analoge ontvanger vervolgens gekeken of het aan de Dreambox lag. Bleek niet zo te zijn, ook analoog vloog het signaal heen en weer tussen alles of niets (meestal het laatste). Aangezien de schotel zelf 6 meter hoog hangt, heb ik de monteur erbij geroepen. Deze zou vandaag langskomen. Ondertussen elke dag gekeken of het nog hetzelfde was, wat helaas het geval was. Voordat de monteur vandaag zou langskomen werkt alles ineens spontaan weer; goed signaal op elke positie. Ik ben daar blij mee, maar waar kwam dit nu door? Zelf denk ik: -switch in Multytenne is niet 100% meer -vocht in de kabel? (kan dat zulke dramatische gevolgen hebben?) Dreambox kan ik wel uitsluiten, aangezien de analoge ontvanger op 19,2 er ook bijna niets van kon bakken... Eén ding: 's avonds trek ik altijd de stekker eruit bij de ontvanger vanwege het stroomverbruik (wel zonder de Dreambox eerst op standby te zetten) Kan de switch in de Multytenne hiervan 'in de war' raken? Iemand van jullie enig idee?
Gast Henri Aalten Geplaatst: 15 januari 2007 Geplaatst: 15 januari 2007 Vocht in de kabel kan ernstige gevolgen hebben. Het goed afdichten van aansluitingen is dan ook van groot belang
satson Geplaatst: 15 januari 2007 Auteur Geplaatst: 15 januari 2007 Heb je gelijk in, maar alles was wel getaped door de intallateur, dus ik heb er een hard hoofd in dat dit de oorzaak was. Ikzelf denk eerder dat die switch een tijdje niet goed heeft gefunctioneerd. Maar dat stekkerverhaal, kan dat van invloed zijn?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen