Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi mijn vraag is welke Laptop is beter

-Acer 634 Lc 1.8Ghz 512Mb intern geheugen of

-Compaq EVO n620C Intel Pentium (M) 1500 MHZ,1.50 GHZ,512 mb.

Alvast bedankt

Dreambox 7000s - Dreambox 800 HD - Dreambox 500s

Geplaatst:

Voor zover ik het kan beoordelen:

Voordelen Compaq:

- langere batterijduur

- snellere cd-schrijver (24x t.o.v. 8x)

- Geluidskaart ondersteunt meer emulaties

- Modem ondersteunt meer protocollen

- Grotere HD ? (60 Gb t.o.v. 30 Gb)

- Kleinere omvang en massa (2.2 kg t.o.v. 2.7 kg)

- Groter maximaal geheugen (max 2 Gb t.o.v. 1 Gb)

Voordelen Acer:

- Groter beelscherm (15" t.o.v. 14.1")

- Snellere CPU (Pentium M 1.8 GHz t.o.v. 1.4 GHz)

- Smartcard beveiliging

De Compaq heeft een ATI videokaart. De Acer een nVidia.

Beide laptops functioneren prima met debian. Hoewel er volgens mij voor de smartcardreader van de Acer geen drivers zijn.

Gezien bovenstaand rijtje, zou mijn keuze de Compaq zijn.

Geplaatst:

De Acer heeft geen Pentium M, maar een Pentium 4-M waardoor de compaq sneller is.

De acer is dus logischerwijs langzamer dan een p4 2.4ghz(het is een 1.8ghz P4), maar de compaq is waarschijnlijk iets sneller.

Ik zou ongeveer aan de volgende prijzen denken voor beide laptops 2e-hands:

Acer: +/- 350 euro

Compaq: +/-500 euro

Geplaatst:

De conpaq is inderdaad sneller (vergelijkbaar met een desktop P4 2.6 Ghz)

Plus het voordeel van de compaq is Centrino

Langere batterij duur (door alleen zijn kracht te gebruiken waneer nodig)

Groter cache geheugen (vergelijkbaar met de P4 namelijk 2 MB)

En wat betreft Centrino alle andere voordelen waaronder goed draaiende wireless internet technologie.

Al met al is de Compaq de beste keus.

Update:Oeps zie net overigens dat het geen centrino betreft en alle punten hierboven vermeld niet overheen komen.

Wel blijf ik erbij dat de Compaq de beste keus is!

Geplaatst:

Centrino is grote marketing onzin. De grootste stroombespaarder van het centrino platform is de processor, en dat is de Pentium M.

De compaq is dus waarschijnlijk net zo zuinig als een centrino laptop.

Geplaatst:

Ja ik denk het wel. De cpu zal wel de zwakkere schakel zijn, en ik zou er extra geheugen inzetten.. Mag ik verder vragen wat ze nou echt vroegen voor die laptop? 450/500 euro?

Geplaatst:

Koop een Apple laptop dan heb je tenminste een stabiele, betrouwbare en mooi-ogende laptop. Al dat Windhoos-spul is veel te gevoelig voor virussen en loopt een programma vast dan mag je opnieuw opstarten grin.gif.

Zelfs je MS-office pakket kan je laten draaien op een Apple xyxthumbs.gif.

Groet,

Lex.

Geplaatst:

Vraag me af of sneller ook betrouwbaar zou zijn, acers hier falen nooit en blijven het doen terwijl buurman zijn laptopjes al 2x naar reparatie moest brengen, ik gaat dus niet voor de zogenaamde snelheid maar voor betrouwbaarheid en dat vind je goed terug in de acer laptops.

Anyway bemerk je die verschillen niet in normaal gebruik zelfs niet met gamen dus maakt het ook niet uit wat je koopt want geheugen is niet sneller dan, en bus snelheid is niet sneller dan en dan heeft je processor flink tijd over idd, om dit te overrulen en mensen een nieuwe pc te laten kopen heeft men een zuigende vista ontworpen zodat men toch over gehaald wordt een nieuwe aan te gaan schaffen.

acer laptopjes zijn prima heb ze nog nooit zien falen of er moet een fabrieks fout in zitten.

Geplaatst:

@Penthe:

En daar zijn (en waren in eerdere topics) de meningen over verdeeld..

Ik zou liever een Compaq willen als we naar kwaliteit kijken..

@Multax:

Een Apple is niet zomaar even een ander merk, en het gaat hier volgens mij niet om een tweedehands of nieuwe Apple.

Geplaatst:
Citaat:
@Penthe:
En daar zijn (en waren in eerdere topics) de meningen over verdeeld..
Ik zou liever een Compaq willen als we naar kwaliteit kijken..
@Multax:
Een Apple is niet zomaar even een ander merk, en het gaat hier volgens mij niet om een tweedehands of nieuwe Apple.

Hiya Maze smile.gif

Over Compaq ben ik erg tevreden, ik zit er mee te werken terwijl ik dit bericht tik smile.gif Maar heb de Compaq nog niet lang genoeg om uitspraken over betrouwbaarheid te doen al ben ik geneigd dit wel te zeggen want het is een top beest tot nu toe. Onze meningen verschillen dus niet zoveel op dit punt en jij hebt waarschijnlijk wat langer ervaringen met Compaq terwijl ik die al jaren met Acer heb, nu ik beiden in huis heb is dat toch prachtig want kan beiden vergelijken en vind ze zelf niet echt onderdoen voor elkaar eerlijk gezegd.

En van Apple wil ik niks weten, dat bestaat voor mij niet (heeft een reden die ik verders ook niet gaat uitleggen).

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen