sidecar Geplaatst: 16 januari 2007 Geplaatst: 16 januari 2007 ik krijg met geen mogelijkheid de java runtime werkend zowel in opera als in firefox, op m'n suse 10.1 amd_64 bakie. als ik het java pad opgeef in opera, en check met "validate java path" dan krijg ik netjes een melding dat de alles goed schijnt tezijn. nou, mooi niet. als ik vervolgen opera opstart, dan staat java weer uitgevinkt. als ik opera via command promt opstart krijg ik deze 2 fout meldingen Code: ERROR: ld.so: object 'libjvm.so' from LD_PRELOAD cannot be preloaded: ignored.ERROR: ld.so: object 'libawt.so' from LD_PRELOAD cannot be preloaded: ignored. voor zover ik weet, hebben die ook met java temaken. wie weet hoe ik het in hemels naam werkend krijg? Technotrend DVB-S2300, VDR
Gast Geplaatst: 16 januari 2007 Geplaatst: 16 januari 2007 Suse is voor mij alweer een tijdje geleden maar volgens mij mis je pakketten. libjvm en libawt, kijk eens via Yast of deze wel geinstalleerd zijn.
sidecar Geplaatst: 16 januari 2007 Auteur Geplaatst: 16 januari 2007 dat is nou net het vreemde, alle 2 de bestanden zijn gewoon aanwezig. en java werkt wel bij konqueror, maar niet bij opera en firefox. Technotrend DVB-S2300, VDR
Gast Geplaatst: 16 januari 2007 Geplaatst: 16 januari 2007 Heb je deze ook mee geinstalleerd? Don't forget to install java-1_4_2-sun-plugin or java-1_5_0-sun-plugin if you want Java support for your browser. Volg anders deze site eens. Misschien heb je die wel gevolgd maar dat weet ik dus niet.
Gast Geplaatst: 16 januari 2007 Geplaatst: 16 januari 2007 Het werkt trouwens alleen vanaf firefox versie 1.06. Zie java site
sidecar Geplaatst: 16 januari 2007 Auteur Geplaatst: 16 januari 2007 heb nog wel even de java-1_5_0-sun-plugin geinstaleerd, die had ik over het hood gezien, maar ook daar mee kom ik niets verder. Opera gaat dus waarschijnlijk voorlopig nog niet lukken. ik heb momenteel firefox versie 1.5.0.9 er op staan.(zou dus moeten werken) maar die doet ook nog steeds niets met java. nou ja, gewoon maar even door modderen, komt vast wel een keer goed. Dan maar even geen java op de pc, het eiland alleen is ook mooi. Technotrend DVB-S2300, VDR
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen