Ga naar inhoud

[TF4000 PVR] Hardeschijf maakt tikkend geluid.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Onlangs heb ik van een kennis een topfieldt TF4000 PVR overgenomen, nu heb ik hier een harde schijf ingezet(Hitachi Deskstar 80gig)die ik nog had liggen.

Als ik gewoon naar de tv zit te kijken zonder op te nemen hoor ik steeds de hardeschijf een tikkend geluid maken, alsof de naald van de schijf steeds terug naar zijn beginpossitie gaat.

De schijf heb ik als master aangesloten doormiddel van de jumpers op de schijf.

Kan iemand mij vertellen of dit normaal is of moeten de jumpers soms anders staan, cable select bijvoorbeeld.

Ik ben wezen zoeken maar kan er niets over vinden dus als iemand een idee heeft.

Geplaatst:

Master is goed, kan zijn dat de HD teveel stroom verbruikt, meet de spanning eens op. Anders een samsung of seagate 5000rpm erin.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Kun je mij aangeven welke spanning ik moet meten???

Neem aan op de voedings stekker van de schijf, maar welke kleur ader welke spanning???

Geplaatst:

Zwart is aarde(2x middelste dacht ik) de andere is 12 en 5volt of je zwarte draad op het chassie zetten.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Oke thanks zal morgen even kijken, als ik het nu doe komt de vrouw met de deegroller even meekijken denk ik.;-(

Geplaatst:

Citaat:
Onlangs heb ik van een kennis een topfieldt TF4000 PVR overgenomen, nu heb ik hier een harde schijf ingezet(Hitachi Deskstar 80gig)die ik nog had liggen.

Ik heb zelf eens een Hitachi schijf in een TF5200 gezet. Dat was niet echt een succes, de Topfield was er niet blij mee en de opnames vertoonden hikjes. De HDDinfo TAP voor de TF5000 serie was ook niet in staat de gegevens van de schijf in te lezen. Ik heb er nu een Samsung in zitten, werkt zonder problemen en is stil.

Geplaatst:

Standaard neemt de harde schijf alles op wat je kijkt. Zo kun je, als bijvoorbeeld de telefoon gaat, de pauzetoets indrukken en op een later tijdstip verder kijken. Misschien is dat wat je hoort. Deze mogelijkheid kun je overigens uitschakelen, dan is de schijf stil.

Vraag: doet hij het wel gewoon of dat ook niet?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen