MehmetArslan Geplaatst: 16 januari 2007 Geplaatst: 16 januari 2007 Beste, Ik heb de achtergrondverlichting van een Becker autoradio gesloopt. Naar mijn bescheiden mening is de TL buisje defect. (zie zwarte rand aan de linkerkant bijlage) Af en toe gaat deze weer en valt al flikkerend uit. Kan ik zo´n buisje ergens vinden? ------------------------------------------------------------------- Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.
raptor Geplaatst: 17 januari 2007 Geplaatst: 17 januari 2007 deze ccfl buisjes zijn niet makkelijk te krijgen ik zou de importeur van je radio proberen,ook zijn er div varianten die nog op verschillende spanningen werken ook. ik heb er een datablad bijgedaan dan kun je zien of ie er tussen staat qwa maat. 1299596-92.pdf
MehmetArslan Geplaatst: 17 januari 2007 Auteur Geplaatst: 17 januari 2007 Bedankt voor de bijlage , eens zien of ik er iets tussen vind. ------------------------------------------------------------------- Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.
Jan Ambers Geplaatst: 26 januari 2007 Geplaatst: 26 januari 2007 Wil lukken, ben ook een toestel aan het herstellen waar zo'n lamp in zit, bedankt vr de info! Nu is het zo dat de lichtsterkte achteruit is gegaan, wat is de levensduur van zo'n lamp? Op schema van toestel staat geen lampspanning dus weet ik niet lamp of inverter...
Jan Ambers Geplaatst: 26 januari 2007 Geplaatst: 26 januari 2007 Nog 's wat verder gezocht op dit ding en schema van inverter opgenomen... Blijkt na de zekering een serieweerstand van 180 Ohm te zitten van 1W.... Waarover een grote spanningsval staat van 2V op 12V... Ik neem aan dat dit een inschakelstroombegrenzing is, maar bij ingeschakeld toestel de weerstand kortsluiten levert voldoende licht op! Nu de vraag hoeveel moet die minimaal zijn, want anders omwille van gebruikerswelzijn/comfort zou ik die verminderen zodat de lichtopbrengst groter wordt...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen