Ga naar inhoud

hoe cd brander testen op branding

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

nu heb ik hier een cd brander, altijd goed gedaan maar de laatste drie cd's geven een error met nero verifie. nu vraag ik me af :

is de cd brander aan zijn natuurlijke levenloop gekomen ?

alhoewel het drie verschillende cd's waren ( merk) gebruik ik geen a merken.

mijn pc wil veel dingen tegelijk althans ik geef daar opdracht voor

kortom hoe weet je zeker dat je aan een andere brander toe bent ? er zijn zo al drie variable.

als brander stuk zou zijn is dat altijd aan het einde van de cd , of maakt hij dan ook fouten aan begin cd ??

en wat is ook alweer het begin bij gaatje of juist rand cd ?

Geplaatst:

Het begin van een cd is bij het gaatje.. Als je al diverse cd merken hebt geprobeerd is je brander(lens) waarschijnlijk op.

Waar hij als eerst fouten gaat maken weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat de lens meer afwijking krijgt als hij koud is of juist warm wordt van het branden.(dus aan het begin of het eind van de cd)

Een firmware upgrade van de cd brander kan misschien nog iets verbeteren(nieuwere brandstrategiën), of je moet de cd's op een lagere snelheid branden(krijg je duidelijkere eentjes en nulletjes van)

Geplaatst:

nou brande de laatste op snelheid 2 niet echt hoog dus wink.gif

maar zou ook nog aan het lint kunnen liggen als deze er in zit tussen kop en elec. printplaat.

ik zie het nog even aan anders helaas pindakaas, was toch lang een goed ding , en twee dvd/cd branders is eigenlijk niet nodig

Geplaatst:

Zit er een lint tussen de kop en de printplaat? Wat doet dat ding dan?

Geplaatst:

heb dat ding nog niet open gemaakt maar bij sommige cd merken is dat de verbinding tussen kop electronica en de rest van de elec. op printplaat en dat lint zijn dunne koperbanen dun en die kunnen breken door veel gebruik

Geplaatst:

Ow zo'n lint bedoel je... Kweet niet hoor, maar denk dat de kans klein is dat dat de problemen veroorzaakt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen