hjh Geplaatst: 18 januari 2007 Geplaatst: 18 januari 2007 Mijn nieuwe SAB Explorer PVR heeft een SCART aansluiting om een VCR aan te kunnen sluiten. Omdat mijn TV maar 1 SCART aansluiting heeft wil ik deze aansluiting als ingang gebruiken voor de PCZapper kabel vanuit mijn PC. Het lukt me alleen niet om de SAB Explorer zover te krijgen dat het beeld van de SCART aansluiting op mijn TV te zien is. Als ik de decoder op standby zet zie ik heel even het beeld van PCZapper maar daarna gaat het beeld op ruis. Ik kan ook geen knop op de afstandsbediening terugvinden om het VCR signaal te kunnen bekijken. Kan iemand me een tip geven hoe ik de decoder zover krijg om het signaal op de SCART ingang weer te geven?
Gast Geplaatst: 18 januari 2007 Geplaatst: 18 januari 2007 Ik heb juist hetzelfde probleem met mijn sab explorer pvr die Ik vorige week kocht,het andere probleem dat Ik nog heb is als ik iets opneem dan kan Ik geen andere programma's zien ,Ik heb tuner A met een loop naar B staan heb jij daar ook last van?
hjh Geplaatst: 18 januari 2007 Auteur Geplaatst: 18 januari 2007 Het lukt me wel om bijvoorbeeld NL 1 op te nemen en NL 2 te bekijken maar bij het bekijken van bepaalde gecodeerde zenders lijkt het apparaat de decodering te verliezen van zowel het opgenomen als het bekeken kanaal.
hjh Geplaatst: 20 januari 2007 Auteur Geplaatst: 20 januari 2007 Mijn bevindingen tot nu toe zijn dat de SAB Explorer PVR een aantal vervelende bugs bevat, vooral met betrekking tot het opnemen en tegelijkertijd afspelen. De drie publieke Nederlandse zenders en FTA zenders kunnen door elkaar heen opgenomen en bekeken worden. Ik kan zelfs bijvoorbeeld Nederland 1 opnemen en op Nederland 2 timeshift gebruiken. Bij het zappen naar een commerciële omroep gaat het apparaat op tilt. Je kunt dan geen gecodeerde zender meer bekijken, ook niet als je het opnemen stopt. Het enige dat helpt is het uit en aan zetten. Bij het opnemen van sommige zenders is het helemaal niet mogelijk om naar een ander kanaal te schakelen, je krijgt dan in ieder geval een fatsoenlijke melding. Soms kun je alleen nog maar FTA kanalen bekijken. Bij het stoppen van de opname kun je alles weer bekijken. Bij het opnemen van de commerciële Nederlandse zenders gaat het apparaat weer op tilt zodra je een ander gecodeerd kanaal wilt bekijken. Ook dan helpt alleen het uit- en aanzetten. Het doorgeven van het SCART signaal is ook nog steeds niet gelukt. Het lijkt erop dat deze functie in de software is vergeten. Ook het afspelen van opgenomen programma's op mijn PC is nog niet gelukt. De TS file die je kunt inlezen lijkt met VideoLan afgespeeld te kunnen worden maar ik krijg geen beeld en geluid. Tot nu toe heb ik nog geen reactie van de importeur gekregen. Hopelijk komt er snel een software update om de problemen op te lossen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen