Ga naar inhoud


Seca 2 kaart V7.3 Nederland te bewerken (MOSC) ?


Aanbevolen berichten


  • Reacties 677
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: tracker
Hoe moeten de dipswitches staan op een modified unlooper? Ik krijg geen verbinding COM1) en alleen de rode led brandt.
Weet iemand waar een "handleiding" voor het apparaat (alleen het gebruik er van)is te vinden? Het gaat mij dus alleen om het apparaat en de aansluiting op de PC.


heb zowel de atmel als de Xilinx kunnen programmeren met de 4 dipswitches naar beneden (off).
Vervolgens ziet de Flying Dutchman een seca1 kaartje wel, maar de zwarte variant van de seca2 kaart geeft een "Atr incorrect" melding. De kaart is met een phoenix progger van Ome Willem overigens wel goed te lezen?!

De unlooper type: modifid 100mhz unlooper & Xilinx jtag" van technoglobe werd geleverd zonder enige informatie over dipswith standen. Het lijkt erop dat de switches geen functie hebben, of zie ik dat verkeerd?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jan Ty

heb zowel de atmel als de Xilinx kunnen programmeren met de 4 dipswitches naar beneden (off).

In de xilinx moet de 100mhz variant worden gezet. Als je een 9536xl hebt, moet je die sch erin gooien.. (Lijkt mij).
Origineel bericht van: jan Ty

Het lijkt erop dat de switches geen functie hebben, of zie ik dat verkeerd?!

Ik kan nergens vinden wat de dips exact doen, wel dat ze bij bepaalde toepassingen ergens anders moeten staan.

Vreemd dat je de 'atr incorrect' melding krijgt. Heb je wel 'v5b4' melding eerst ?

Voor de experts: Dips en variabele elco lijken in mijn geval geen invloed op timing te hebben, klopt dit ? Hints welkom..
Link naar reactie
Delen op andere sites

@All,

 

 

Ik heb even wat informatie verzameld uit mijn eigen geschreven FAQ, hieronder een beknopt overzicht daarvan :

 

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

Gebruikers handleiding :

 

 

 

Programmeren Atmel :

 

 

S2 Switch altijd in de bovenste stand op OFF, stand naar beneden is ON en verzorgt de kaartlezer van een 5 Volt spanning.

 

S3 Dip schakelaars 2 t/m 3 op OFF, dip schakelaar 1 en 4 op ON.

 

S4 Alle dipschakelaars op OFF.

 

JP1 en JP2 Jumpers verwijderen, programmeren zonder jumpers er op dus !

 

 

 

Programmeren Xilinx :

 

 

S2 Switch altijd in de bovenste stand op OFF, stand naar beneden is ON en verzorgt de kaartlezer van een 5 Volt spanning.

 

S3 Alle dipschakelaars op OFF.

S4 Alle dipschakelaars op OFF.

 

 

JP1 en JP2 Jumpers op de stand OSC zetten.

 

 

 

Instellingen unlooper bij normaal gebruik :

 

 

S3 alle dipschakelaars op off

JP 1 / JP 2 in de stand Xiling

S4 alle dipschakelaars op off

S2 schakelaar in de bovenste stand *

 

 

*Deze schakelaar kan altijd in de bovenste stand blijven staan, wordt voor/door de ons gebruikte toepassingen niet gebruikt, functie is het inschakelen van een 5 Volt spanning naar de kaartlezer.

 

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

 

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

,

 

* @ Azure:

ik krijg keurig de melding: AtmelVer: V5B4, alleen enkele seconden daarna "ATR incorrect". Met de seca1 kaart gaat het prima, vreemd maar waar.

 

* @Zilverster: Ik denk dat jij het toch over een andere unlooper hebt, want die van mij heeft enkele een rode en groende led, een dipswitch van 4, maar geen om te prikken contactjes of pinnetjes zoals jij beschrijft. Die zal wel voor de 5030 zijn (denk ik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jan Ty,

 

Citaat:
Die zal wel voor de 5030 zijn (denk ik)

 

Klopt !!

 

 

Citaat:
ik krijg keurig de melding: AtmelVer: V5B4, alleen enkele seconden daarna "ATR incorrect". Met de seca1 kaart gaat het prima, vreemd maar waar.

 

Ik weet niet wat je voor programma gebruikt, vergeet niet dat de ATR van een Seca 2 kaart 1 byte langer is dan die van de Seca 1 kaart, misschien dat dit jou probleem is, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zilverster
@jan Ty,

Mocht je nog een hardeschijf van een computer hebben liggen, die zullen ook wel passen en anders even navragen bij een computer winkel bij je in de buurt, gr.

Zilverster.


zonder dollen, het type unlooper dat ik en volgens mij ook "tracker" hebben, heeft geen aansluitingen op het board voor jumpers.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...