Ga naar inhoud


Seca 2 kaart V7.3 Nederland te bewerken (MOSC) ?


Aanbevolen berichten


  • Reacties 677
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

woutje ik heb de laatste 2 weken echt gigantisch veel gelezen...

(daarbij ook topics waar jij net met de hobby begon als ik het goed heb omstreke 2003)

 

tis alleen jammer dat als iemand zich erin gaat intresseren (zoals ik ) totaal geen contact krijgt met mensen zoals jij.. en dan doel ik niet op het verkrijgen van scripts enzo maar gewoon om een beetje de goeie richting in geduwd te worden.. vanavond zal .... een FAQ maken voor FD_lite en zal deze gepost worden zodat andere ontwetende die ook werken en een gezin hebben hier in elk geval iets mee kunnen.. (ons is het gelukt in elk geval )

 

 

het kan idd met 7 min maar dan heb je dat script nodig ...

 

het lukt zo ook wel alleen snap ik niet waarom het zo random gaat de ene keer duurt het 4 uur voordat je een ke* wegschrijft de andere keer maar een uur..

 

groet,

 

jim

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
En de script files dan??? Het tooltje is 1 stukje van de schakel, de unlooper 2, dan nog filetjes voor Atmel en zooi 3 en dan nog bepaalde scriptjes 4....


Wat ik al zei :))

Maar krijgt toch steeds meer het idee dat (wij) hollanders alles
gratis en voorgekauwd moeten krijgen,voordat we tevreden zijn

woutje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
En de script files dan??? Het tooltje is 1 stukje van de schakel, de unlooper 2, dan nog filetjes voor Atmel en zooi 3 en dan nog bepaalde scriptjes 4....


dan heb je het nog niet echt begrepen alle scriptjes die je nodig hebt zitten in Fd-lite. het proggie kan alles wat je nodig hebt. alleen zijn er nieuwe snellere manieren en die zijn non publiek. ik ben blij dat woutje dit heeft publiek gemaakt, toch leuk om weer wat op dit gebied te doen te hebben.
en van mij hoeft het niet te makkelijk te gaan, dan staan ze straks in beverwijk weer in de rij om voor een hoop geld hun kaartje te laten open zetten.
dan zit er een ander geld te verdienen aan 3 jaar puzzelen van woutje en andere.
gr blokker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: woutje2

Het kan in 7 minuten kant en klaar.
In 7 minuten kan je een eeprom dumpen en herschrijven
Dat is het gevolg van dik 3 jaar bestuderen mediaguard v1+ en de atmel 6464.
enige 10 tallen kaarten slopen en weer repareren
Kaarten kopen en weer proberen,met als doel?
de hobby gewoon.
Kijken kan ik toch wel,hoewel ik daar weinig tijd voor heb.

Woutje, dankjewel voor je tool. Bij deze. Ik heb niet de indruk willen wekken dat ik een ongeduldig persoon ben, nieuwsgierig, dat zeker. Ondankbaar, dat zeer zeker niet! smile
Origineel bericht van: woutje2

En de mensen maar klagen dat ze soms uren bezig zijn,en weinig support krijgen. Geloof niet dat er veel mensen zouden zijn die even een script weggeven waar ze 3 jaar aan gewerkt hebben.

Zoals ik al zei, geduld is een schone zaak.

Dus nogmaals voor de mensen die het niet snappen:
Het kan lang duren (uren, dagen) voordat de zaak triggert en je een correcte write krijgt met juiste timing.
Origineel bericht van: woutje2

Geloof dat FD_lite een aardig kado was.Het doet alles wat nodig is,niets meer niets minder.Maar krijgt toch steeds meer het idee dat (wij) hollanders alles gratis en voorgekauwd moeten krijgen,voordat we tevreden zijn. Toch niet zo vreemd dat er steeds meer echte hobbyisten minder delen en underground gaan.

FD_lite was het leukste kado tijdens de ietwat koude kerstdagen dat ik heb gehad, en ik ben er nog steeds blij mee. Ik heb er inmiddels al heel wat van geleerd en nieuwe vrienden gemaakt om samen met jou progsel te experimenten.

Dus nogmaals respect dat je uberhaupt iets naar buiten hebt gebracht.

Voor de mensen die nog vragen hebben:
- Alles is op eigen risico. Kaart in atr4 kan dodelijk voor de kaart zijn!
- Dump een goeie kaart (30 mins als je goed hebt afgesteld/mazzel hebt.)
- Neem een slechte kaart. (oud, verlopen,freeview)
- Pas serial aan op de slechte kaart (dit gaat vrij snel.)
- Prov00 en Prov01 gaan op 90F0 - 0000 en 90F0 - 00 6A
- Prov 01 key gaat op 90 F0 - 00 6A (TVV 90 F0 006C)
- PPUA v/d goeie kaart op prov 00 6A schrijven (edit: niet nodig)
- EMM aanvragen (of een gelogde EMM sturen via tab SEND)
- Iedere kaart is net anders, dus rustig afwachten. 8u + kan gebeuren.
- De 100mhz sch.jed gebruiken en 'v7b' in de Atmel. (niet v7 of v7a of whatever.)
- Gebruik korte rs232 kabel voor de atmel/xilinx flash
- Instructies voorgekouwd met plaatjes voor xilinx enzo: Leer frans smile

Wat echt niet lijkt te werken: (sorry Woutje)
- PBM Writes.. is nog niemand gelukt die ik ken.. (Heb hem eens 48 uur laten proberen+kleine tweaks aan trimmer zonder success.)

Apart/jammer/let op:
- Eprom tab: V10fr, 33xx providers missen etc.
- Dump keys of de Auto knop onder mosc.. -> 'stop' drukken en dan providers lezen kan soms atr4 opleveren/kaart beschadigen.
- Kaarten gaan vaak niet voor niks in atr4.. heb hier eentje zonder MK/RSA schijnbaar (wel weer in atr1). smile

Sorry voor deze lange post, maar ik hoop dat beginners doorkrijgen: Het is zeer zeker geen simpel 'knopje drukken'.

Nogmaals bedankt Woutje!

- Asure
(Zelf nog niet één key geschreven.. toch nog bezig.)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RayhTec
En wordt de Merlin versneld ingevoerd smile

De kans is zeer groot. Toen V7.0 open ging hebben ze enkel een extraatje(flipflop naar ik heb horen zeggen) toegevoegd en de hoeveelheid rekentruukjes/sets op de kaarten naar beneden gebracht.

De 7.1 en hoger zijn 'slechts' opgelapte en uitgeklede 7.0's.

Die 'oude' kaarten doen het nu nog steeds, zoek maar eens op 'twister 7b'.

- Asure
Link naar reactie
Delen op andere sites

laat 1 ding duidelijk zijn ik heb respect voor de mensen die als 3 jaar aan het klooien zijn met de unlooper.(die mensen hebben pas echt geduld!)

 

ik weet niet hoe het met de meeste is maar ben volop in het begin bezig geweest met de unlooper maar naar 4 dode kaarten ging hij toch maar even in de la .. werd en beetje een dure hobby. Nu de draad weer opgepakt om de oude kaarten weer tot leven te brengen.

 

tuurijk zijn er altijd mensen die geen/weinig geduld genoeg hebben. dan vraag ik mij af wat het verwachtings patroon is van het progje en wat het verwachtings patroon is van de makers van het progje. het progje word voor gespiegeld als een kerstkado en wie wil er nu wachten met het uitpakken van het kado... dit zit toch van nature in de mens. heeft niks met hollanders te maken volgens mij. (er staat volgens mij in de readme niks vermeld dat de toveren met mk`s kan oplopen van 30 min tot 3 dagen per kaart ).

 

Dan was de zin voor de meest er denk ik wel af. Die lopen te zeiken dat het zolang duurd.

 

 

respect voor de makers!

 

ik zal ook eens opscheppen:

humax5400, humax5400Z,philips 6072, 2x nokia dbox2 kabel, 1x nokia 9500 sat,

sagem dbox2 kabel, samsung 9401r kabel en een lege bankrekening

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Extreme2005
ik heb een unlooper modifecado met een xilinx_xc9536 chip dus geen xilinx_xc9536XL maakt dat uit?

Ik ben niet ongeduldig wil aleen weten of ik op de goede weg zit.
misschien moet ik er een andere chip inzetten.

mvgr.


Er is een 100mhz sch.jed voor jou versie xilinx, ik heb hem helaas niet, maar misschien kan iemand anders je op weg helpen ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...