Ga naar inhoud

FM en sat samen voegen over 1 kabel en dan weer opsplitsen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo Allemaal,

Ik ben op zoek naar splitters en koppelaars waarmee ik boven op de mast een FM antenne en Sat kabel kan samen voegen om vervolgens door 1 kabel naar beneden te gaan en beneden weer op splitsen in een SAT kabel en een FM kabel.

Hoe heten die dingen en heeft iemand hier ervaring mee ??

groeten,JBnl

Geplaatst:

Nee. Deze zou je buiten kunnen gebruiken maar niet binnen want dan komt er geen spanning meer door naar de lnb. Als je goed kijkt op het plaatje zie je waarom.

Binnen komt meestal een wandcontactdoos met TV/Radio/Sat te zitten.

Ik denk alleen aan mezelf want,

als iedereen aan zich zelf denkt

wordt er aan iedereen gedacht!

Geplaatst:

Maar hij heeft een power pass ingang/uitgang dus je zou deze splitter ook weer binnen kunnen hangen omdat hij 2 kanten op werkt.

Kijk maar goed Power-pass is toch spanning doorlatend ?

groeten,JBnl

Geplaatst:

Ik heb hetzelfde systeem.

1 Hangt er in de meterkast waar de coax van de schotel binnenkomt en de coax van de kabel-tv. En 1 hangt er aan de muur bij de TV.

Omdat ik maar 1 kabel vanuit de meterkast naar de TV heb, heb ik dus zo'n zelfde kastje bij de tv hangen.

Op zich werkt het goed, behalve als je de sat ontvanger aan hebt staan, en je zapt even naar een kanaal direct via de kabel tv, heb je op sommige Nederlandse commerciele zenders wat storing, maar als je de sat ontvanger weer afzet is deze storing weg.

Dus de splitter werkt op zich goed, en is een goede oplossing als je maar 1 coax kabel kunt plaatsen.

Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen